הצביעו ברגליים: מאות אלפים בילו בקניונים; 130 אלף טיילו בארץ

כ-715 אלף בני אדם מילאו את מרכזי הקניות בכל רחבי הארץ • עלייה של יותר מ-25% בסליקת האשראי ביחס לבחירות הקודמות • הגנים הלאומיים המתוירים ביותר: ירקון תל אפק, קיסריה ומצדה

זמן צפייה: 01:58

ישראל בוחרת: כ-715 אלף ישראלים ניצלו היום (שלישי) את השבתון בצל הבחירות, ובילו במרכזי הקניות ברחבי הארץ - בהם קניוני עזריאלי וקניון שרונים.

דודי דאבוש, מנכ"ל מתחם שרונים: "ישנה עלייה של כ-30% במכירות לעומת יום הבחירות הקודם. בחנויות האופנה חלה עלייה של פי שניים במכירות מול יום חול". לדיזנגוף סנטר שבתל אביב הגיעו כ-25,000 בני אדם כבר בשעה 13:00 בצהריים. במהלך היום, נמסר מביג מרכזי קניות כי כל המרכזים מלאים עד אפס מקום. "אנו צופים כי הפדיונות יהיו פי שלושה ואפילו ארבעה מכפי שהיה ביום הבחירות הקודם", נמסר.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

שיעור ההצבעה נכון ל-10:00 – 15%; הנתון הגבוה ביותר מאז 1984

חמינאי: "איראן לעולם לא תנהל שיחות עם ארה"ב"

נתניהו: "בחירות צמודות". גנץ: "הצבעה – חובה אזרחית"

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-20190917-1311' autoplay='0' credit='חגי שלמה, רשות הטבע והגנים' desc='המטיילים פוקדים את שמורות הטבע והגנים' kid='1_7dtihkh5' duration='32'']

מנתוני חברת שב״א, מפעילת מערכות התשלומים הלאומיות בכרטיסי אשראי, עלה כי מאז השעה 10:00 בבוקר הורגשה פעילות גבוהה בכרטיסי אשראי - עלייה של יותר מ-25% בהשוואה ליום הבחירות בחודש אפריל. קצב הפעולות בין השעות 14:00 ל-15:00, עמד על יותר מ-6,500 עסקאות בדקה. משב"א נמסר כי החברה נערכה בצורה מיוחדת על מנת לתפעל את מערכות התשלומים ביום הבחירות, שלרוב מהווה יום עמוס ברכישות בכרטיסי אשראי.

"כפי שצפינו, אנו רואים עלייה משמעותית בכמות המבקרים בקניונים בפריסה ארצית, בהשוואה ליום הבחירות האחרון - וכמובן בהשוואה ליום עסקים שגרתי", אמר עופר שחטר, מנכ"ל פרו-מול, חברה לניהול קניונים. "אם בבחירות הקודמות היה גידול של כ-300% במספר המבקרים, ביום הבחירות הזה רשמנו לבינתיים גידול של כ-500% מיום מסחר רגיל, עד השעה 13:00, ואנו מקווים שמספר זה יישמר ואף יגדל. אין לי ספק שכמות המבקרים תבוא לידי ביטוי גם בעלייה בפדיונות, זאת לאור העובדה שידי המבלים עמוסים בשקיות והם גודשים את המסעדות ומתחמי הבילוי".

מעיין חרוד
מעיין חרוד | צילום: איציק פאלח, רשות הטבע והגנים

בתוך כך, המונים בחרו לנצל את יום השבתון בטבע וכבר בשעות הצהריים המוקדמות נרשמו כ-50 אלף מטיילים שהגיעו לשמורות הטבע והגנים, שם נהנו המבקרים מפריחה, זרימת נחלים ומפלים ופעילויות מיוחדות שקיימה רשות הטבע והגנים לכבוד יום הבוחר, חלקן בסימן בחירות, דמוקרטיה, טבע ומורשת. בסך הכול, כ-130 אלף בני אדם יצאו לטייל ברחבי המדינה.

השיא נרשם בגן הלאומי ירקון תל אפק, שאליו הגיעו כ-5,200 מטיילים. כמו כן, אל הגן הלאומי קיסריה הגיעו כ-5,000 בני אדם, ולגן הלאומי מצדה הגיעו כ-3,400 מבקרים. בין המקומות המבוקשים ביותר בלטה שמורת הטבע עין גדי, לשם הגיעו כ-3,600 מבקרים. עוד אתרים אותם פקדו הישראלים הם גן השלושה והגן הלאומי אשקלון, עם כ-2,800 וכ-4,000 מבקרים בכל אתר בהתאמה. כ-3,000 בני אדם החלו את הטיולים כבר אמש, כאשר לנו בחניוני הלילה באכזיב, באשקלון ובמעיין חרוד. מקייקי מעיין הגושרים נמסר כי מאות מטיילים פקדו את המקום ובחרו לבלות את היום בשייט לאורך נחל שניר.

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-20190917-1218' autoplay='0' credit='' desc='יאיר לפיד בחוף הים' kid='1_5p8mutur' duration='26'']

את אגמון החולה פקדו כ-3,000 בני אדם, כ-1,100 ביקרו בשמורת הטבע תל דן, ואל הגן הלאומי עין חמד הגיעו כ-2,400 מבקרים. רעיה שורקי, ראש חטיבת קהל וקהילה: "יום הבחירות אפשר לעשרות אלפי משפחות לממש את הזכות לבחור תוך שילוב ביקור באתרי הטבע והמורשת. רשות הטבע והגנים נערכה מראש לקבל את המבקרים עם שפע פעילויות, סיורים וחוויות מעצימות. תודה מיוחדת לאלפי המתנדבים שבחרו בטבע והשתלבו במאמצי הניקיון וההסברה למטיילים".

גם עיר הבירה זוכה למספר מבקרים לא קטן, שכן כבר לפני שנים הפך שוק מחנה יהודה שבירושלים לאתר תיירותי מבוקש במיוחד ביום הבחירות, ואלפי קונים מרחבי הארץ פוקדים את המקום ומנצלים את היום לטייל, לאכול ולערוך קניות. "הספקתי כבר לבקר בכותל ובהר הרצל", סיפר דביר מכפר סבא לחדשות 13. "עדיין לא הלכתי להצביע כי הגעתי לכאן מוקדם בבוקר - אבל זה עוד יקרה. יהיה בסדר".

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-20190917-1310' autoplay='0' credit='חגי שלמה, רשות הטבע והגנים' desc='המטיילים פוקדים את שמורות הטבע והגנים' kid='1_3w8a5yru' duration='29'']

יו"ר ימינה איילת שקד ובכיר כחול לבן יאיר לפיד הגיעו לחופי הים השונים במטרה לשכנע רוחצים לצאת ולהצביע. בתוך כך, עומס חריג נרשם בחוף הים בפלמחים והמשטרה מבקשת מהציבור שלא להגיע למקום.

איילת שקד, יו''ר ימינה, בנתניה
איילת שקד, יו''ר ימינה, בנתניה | צילום: דוברות ימינה