המתקפה של הנשיא לשעבר ריבלין: "אין פשרה על הדמוקרטיה"

מאז שסיים את כהונתו, הנשיא לשעבר לא התראיין לטלוויזיה. בריאיון בלעדי שישודר בשבת בתוכנית "המטה המרכזי" הוא מביע חשש מפני פשרה שתושג במגעים בבית הנשיא על המהפכה המשפטית - וחושף איך הרגיש בלילה שבו נתניהו פיטר את גלנט: "חשבתי לעצמי - למה שלא אצא להפגין?"

זמן צפייה: 04:43

בריאיון מיוחד שישודר ביום שבת ב"מטה המרכזי", נשיא המדינה לשעבר ראובן ריבלין מביע חשש מפני פשרה שתושג בבית הנשיא בעניין המהפכה המשפטית - ותפגע בדמוקרטיה הישראלית. עוד מספר ריבלין על תחושותיו בערב בו הודיע ראש הממשלה בנימין נתניהו על פיטוריו של שר הביטחון יואב גלנט, שבסוף לא יצאו לפועל. "אין פשרה על הדמוקרטיה", אמר ריבלין.

"שאלתי את עצמי למה אני לא יוצא לרחובות", אמר ריבלין. "לא יכולתי לצאת לרחובות כי הייתי פעם נשיא המדינה, וזה לא נהוג. לא עשיתי את זה מפאת כבוד נשיא המדינה, אבל כאזרח שנודל במדינת ישראל, ובאמת היה בין האנשים אשר לחמו על קיומה של המדינה יחד עם חברי - מימין ומשמאל. היה ערב של חרדה גדולה על המתנהל בכל המערכת".

רה''מ בנימין נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט
רה''מ בנימין נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

על הערב שבו החליט נתניהו לפטר את גלנט אמר: "התקשרתי לביתו של שר הביטחון, וביקשתי לומר לו 'כל הכבוד לאנשים אמיצים העומדים על דעתם, גם כאשר עתידם האישי עומד על כף המאזניים'. הוא עשה מהלך אמיץ, והוא בהחלט נתן לרה"מ להבין כי תפקידו של שר הביטחון הוא חשוב מאוד, שראש הממשלה ושר הביטחון ישתפו פעולה לעילא ולעילא, מבחינת הידוק הקשרים והיחסים ביניהם, גם אם לא תמיד מסכימים".