בישראל מגיבים לתמונות מסוריה: "תמונות שצריכות לזעזע כל בן אנוש"

הדיווחים המטרידים מסוריה שלפיהם ממשל אסד עשה שימוש בנשק כימי נגד המורדים מעוררים תגובות גם במערכת הפוליטית בישראל: השר בנט הכריז כי "העולם מוכרח לפעול נגד הטבח הכימי בסוריה"

ילדים מקבלים טיפול רפואי בסוריה לאחר התקפה כימית "המורדים השתמשו בנשק זהה ב-2016"
ילדים מקבלים טיפול רפואי בסוריה לאחר התקפה כימית "המורדים השתמשו בנשק זהה ב-2016" | צילום: טוויטר

המערכת הפוליטית בישראל מגיבה לדיווחים אודות שימוש בנשק כימי במהלך הלחימה בסוריה: ראש הממשלה נתניהו אמר היום (שלישי) כי "התמונות המזעזעות מסוריה צריכות לטלטל כל בן אנוש. ישראל מגנה בחריפות את השימוש בנשק כימי בכל מצב, ובייחוד נגד אזרחים חסרי ישע", הדגיש ראש הממשלה.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

"ישראל קוראת לקהילה הבינלאומית להשלים הבטחתה מ-2013, ולסלק את הנשק הכימי מסוריה", המשיך נתניהו. "המלחמה האכזרית מדגישה את הציווי הגדול - לעולם נגן על עצמנו בכוחות עצמנו, מול כל אויב ומול כל איום".

גם שר החינוך נפתלי בנט צייץ בנושא, וכתב באנגלית: "ילדים נחנקים למוות - העולם מוכרח לפעול נגד הטבח הכימי בסוריה. אני קורא לנשיא טראמפ להוביל את המהלך הזה".

גם ראש האופוזיציה יצחק הרצוג התייחס לדברים בחריפות. "מה שמתרחש בסוריה הוא פשע כנגד האנושות של משטר רצחני שאיבד כל צלם אנוש", כתב. "ארצות הברית והעולם, אסור שיעמדו מנגד למול הזוועות, ועליהם לנקוט צעדים מעשיים לעצירת הטירוף".

''ילדים נחנקים למוות''
''ילדים נחנקים למוות'' | צילום: טוויטר

"אני קורא לנשיא טראמפ, כמנהיג העולם החופש, להוביל מדיניות תקיפה ואקטיבית להגנה על חפים מפשע", המשיך הרצוג. "כל לגיטימציה למשטרו של אסד היא מתן תמיכה למשטר רצחני המבצע פשעים חמורים ובלתי מתקבלים על הדעת כנגד חפים מפשע".

''משטר רצחני שאיבד כל צלם אנוש''
''משטר רצחני שאיבד כל צלם אנוש'' | צילום: טוויטר

אל השניים הצטרפה גם ח"כ ציפי לבני, שכתבה בעברית ובאנגלית: "שימוש בנשק כימי והפצצת בית החולים בסוריה מחייבים את העולם כולו לפעול. שתיקה והשלמה הם מסר הרה אסון".