פרסום ראשון: החוק החדש שיעזור לבן של השר כץ?

פרסום ראשון: חוק חדש שהוגש בכנסת בשיתוף פעולה בין הקואליציה לאופוזיציה מפתיע לא מעט גורמים - וקורא לאסור על מעסיקים להשעות עובד - עד לכתב אישום

יאיר וחיים כץ. (ארכיון)
יאיר וחיים כץ. (ארכיון) | צילום: חדשות 2, פלאש 90

פרסום ראשון: בימים האחרונים הגיש חבר הכנסת איציק שמולי (המחנה הציוני) הצעת חוק לפיה יאסר על מעסיקים במשרדים ציבוריים לפטר עובדים החשודים בפלילים. הצעת החוק זכתה לתמיכה מפתיעה ושיתוף פעולה מיו"ר הקואליציה דוד ביטן.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

יאיר וחיים כץ. (ארכיון)
יאיר וחיים כץ. (ארכיון) | צילום: חדשות 2, פלאש 90

החוק החדש אוסר לפטר את העובדים החשודים בפלילים, לפני שהוגש נגדם כתב אישום. שיתוף הפעולה הנדיר בין סיעות הקואליציה לאופוזיציה המתקיים דווקא בחוק מעלה תהיות האם נועד לשרת עובדים מסויימים.

מחבר הכנסת שמולי טען כי הצעת החוק היא יוזמה של ההסתדרות, שמתמודדת עם חקירת בכיריה בפרשיות בתעשייה האווירית. אחד מאותם בכירים החשודים, הוא בנו של שר הרווחה חיים כץ, יאיר. שמולי וביטן מסבירים שהחוק יפתור בעיה של עשרות עובדים שהחקירה בעניינם נגמרת בלא כלום ופרנסתם נפגעת: כמו כן אומרים השניים שעקרונית חקיקה לא חלה רטרואקטיבית - אך לחדשות 2 נודע כי החוק עשוי לחול על בנו של השר.

''נגרם נזק בלתי הפיך'', שמולי
''נגרם נזק בלתי הפיך'', שמולי | צילום: ערוץ הכנסת

תגובת חבר הכנסת איציק שמולי: "מדי שנה מושעים מעבודתם לתקופות ממושכות עשרות רבות של עובדים בשל חקירה שנפתחה או תלונה שהוגשה. בחלק לא מבוטל מהמקרים העניין מסתיים בלא כלום אבל הנזק שנגרם לעובד כתוצאה מההשעיה הממושכת הוא בלתי הפיך הן מבחינת אובדן הפרנסה והן מבחינת הפגיעה בשמו הטוב".

"שימוש פרוע בכלי ההשעיה מהווה פגיעה קשה בעובדים ומכאן ואך ורק מכאן נולד הצורך לתקן את החוק כדי שיאזן בצורה טובה יותר בין רצון המעסיק להשעות ובין חזקת החפות שקיימת לעובד. חשוב להדגיש שהצעת החוק אינה חלה במקרים של אלימות, פגיעה בחסרי ישע ופגיעה בבטחון המדינה".

שר הרווחה חיים כץ הגיב לפני כחודשיים לחשדות נגדו ונגד בנו בריאיון לגלי צה"ל - והאשים את מנהל רשות החברות הממשלתיות אורי יוגב בכך שניסה לפגוע בו אישית על ידי כך שהביא לחקירת בנו, יאיר כץ.

אין מה להסתיר. כץ (ארכיון)
אין מה להסתיר. כץ (ארכיון) | צילום: מרים אלסטר / פלאש 90

"הבן שלי נעצר בגלל שרוצים לירות בי", טען אז. "הגשתי תלונה במשטרה נגד אורי יוגב (מנהל רשות החברות הממשלתיות), שהציע שוחד לרפי מאור (יו"ר דירקטוריון התעשייה האווירית לשעבר) כדי שיפגע בי, הגשתי תלונה על פקיד שמנסה לפגוע בשר". על האפשרות שהמשטרה תחקור אותו באזהרה אמר כץ בריאיון כי "לא עשיתי כלום. אין לי מה להסתיר".