גם לאחר הפגישות: סיכוי נמוך לממשלת אחדות או מיעוט • פרשנות

על אף הודעת הצוותים של כחול לבן וישראל ביתנו על "התקדמות משמעותית" במשא ומתן, הסיכוי לקואליציה צרה עדיין מצומצם. הסיכוי לבחירות שלישיות, עם זאת - עדיין גבוה

זמן צפייה: 04:11

שלושה ימים לתום המנדט: לאחר שצוותי המשא ומתן של ישראל ביתנו נפגש עם הצוותים של כחול לבן והליכוד, נראה שהסיכוי לממשלת מיעוט או ממשלה צרה - נמוך. זאת למרות ההודעה המוקדמת על התקדמות של צוותי בני גנץ ואביגדור ליברמן. חשוב לציין כי הסיכוי לבחירות עדיין גבוה. אם תהיה ממשלה צרה, היא תקום ברגע האחרון, אך היא ככל הנראה תהיה ממשלה צרה מכיוון ימין.

במקביל, נתניהו תקף בנאומו הערב בחריפות את הרשימה המשותפת. ראש הממשלה דיבר באופן שנוי במחלוקת, אך לא הזכיר את יו"ר ישראל ביתנו - דבר חריג ביחס לימים האחרונים. נתניהו הקפיד לתקוף את ליברמן בכל סוף השבוע האחרון, אבל היום הוא כיוון לארבעת בכירי כחול לבן.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

סדקים באימפרייה של קייזמן: מה נשאר מההבטחות למשקיעים בברלין?

עדות ראש לשכת רה"מ בתיק 2000: נתניהו הקליט את השיחה עם מוזס

לקראת הגשת כתבי אישום? נדחה כנס של בכירי הפרקליטות

בנימין נתניהו, אביגדור ליברמן, בני גנץ
בנימין נתניהו, אביגדור ליברמן, בני גנץ | צילום: חדשות 13

כמו כן, הסיכוי לממשלת אחדות הוא גם אינו גבוה, הפערים בין כחול לבן לליכוד גדולים, התנאים שהציב ראש הממשלה לא קורצים לכחול לבן ונראה כי נתניהו לא באמת מעוניין בממשלת אחדות. עם זאת, אי-אפשר לפסול את האפשרות, מפני שיש עוד שלב שלם של פעילות פוליטית לפנינו, אך כאמור, עדיין הסיכויים לקואליציה רחבה - נמוכים.

בתוך כך, כולם מיישרים מבט לליברמן. יש הסכמה בין יו"ר ישראל ביתנו לראש הממשלה להוריד את גובה הלהבות, בזמן ששני הצדדים של המפה הפוליטית מחזרים אחרי ליברמן, שמחזיק את המפתחות להקמת הממשלה, שככל הנראה יסחוב את החיזור עד הרגע האחרון. אם יסכים לממשלה צרה - היא תהיה יותר ימינה ופחות שמאלה.

כאמור, מוקדם יותר היום נפגש נתניהו עם ליברמן בקריה בתל אביב. בתום הפגישה, שארכה כשעה, נמסר בהודעה משותפת מהליכוד ומישראל ביתנו כי "הייתה שיחה עניינית וטובה שהתמקדה בדרכים להקים ממשלת אחדות. השניים קבעו להיפגש שוב כדי להשלים את הפגישה".

בנוסף על כך, ארבעת בכירי כחול לבן נפגשו הערב במטה המפלגה, כדי לדון בהסכמות שהושגו עם ישראל ביתנו והעבודה-גשר. בפגישה עידכן בני גנץ גם על פגישתו עם הנשיא אתמול, והאופציות העומדות על הפרק. מוקדם יותר נפגשו צוותי המשא ומתן של כחול לבן וישראל ביתנו, ומסרו כי "הושגה התקדמות של ממש בניסוח קווי היסוד, ובפרט בנושאים הנוגעים לענייני דת ומדינה".  מכחול לבן והעבודה-גשר נמסר בתום פגישתם כי הושגה התקדמות נוספת לקראת הסכמה על קווי היסוד של הממשלה העתידית, לרבות "בנושאי ההתיישבות והחקלאות. הצדדים צפויים להיפגש שוב בקרוב".