אחרי הפוסטים המסיתים וההשעיה: התפטרה מנהלת לשכת שרה נתניהו

ציפי נבון, מנהלת הלשכה של שרה נתניהו, הודיעה על התפטרותה כחודש לאחר שנציבות שירות המדינה הגישה גדה כתב אישום משמעתי בשל פרסום פוסטים מסיתים ברשתות החברתיות נגד גורמים שונים, בהם גופי מחאה, ערוצי תקשורת, עיתונאים, פרקליטות המדינה, אנשי שמאל וחברי אופוזיציה

ציפי נבון
ציפי נבון | צילום: שימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

כחודש אחרי שנציבות שירות המדינה הגישה כתב אישום משמעתי נגד ראש הלשכה של שרה נתניהו, ציפי נבון, בעקבות פרסום פוסטים מסיתים ברשתות החברתיות נגד גורמים שונים, בהם גופי מחאה, ערוצי תקשורת, עיתונאים, פרקליטות המדינה, אנשי שמאל וחברי אופוזיציה - הודיעה היום (חמישי) נבון על התפטרותה.

נבון כינתה את הגורמים השונים בכינויים כגון: "בוגדים", "יהודונים בוגדים", "חלאות", "גיס חמישי" ועוד. כמו כן, טענה נבון שצריך לתבוע אותם ואף "להפנות אליהם את האצבע כדי להאשימם במתקפה של חמאס על ישראל". את מרבית הפוסטים כתבה בעצמה ובמקרים נוספים היא שיתפה פוסטים של אחרים, תוך הוספת דברי הסתה משלה.

בכתב האישום נגד נבון, נכתב כי "במעשיה אלו, התבטאה הנאשמת התבטאויות חמורות ופוגעניות אשר אינן הולמות עובדת מדינה, בוודאי שלא עובדת משרד ראש הממשלה, שמועסקת במעון ראש הממשלה", וכי "הנאשמת הגדילה לעשות בכך שפרסמה פרסומים פוגעניים ומפלגים אלו בתקופת מלחמה, כשעם ישראל מתאחד למאבק באויב מר, ואזרחי ישראל נרתמים לסייע למאמץ המלחמה, לחיילים, לתושבים שניצלו מהתופת ואיבדו את כל רכושם, בכל דרך אפשרית".

שרה נתניהו
שרה נתניהו | צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

שבוע קודם להגשת האישום, שלח האחראי על המשמעת בנציבות שירות המדינה, גיא דוד, מכתב למנכ"ל משרד ראש הממשלה, יוסי שלי, ובו דרישה להשעות בדחיפות את נבון, בעקבות פרסומים בתקשורת בדבר פוסטים שפרסמה נבון בחשבון הפייסבוק שלה מאז פרצה מלחמת חרבות ברזל. "התבטאויות אלה הינן חמורות ופוגעניות", כתב דוד במכתב, "הן אינן הולמות עובדת מדינה, במיוחד כאשר מדובר בעובדת משרד רה"מ. יש להן חומרה יתרה כשהם באים בתקופת מלחמה".