גלאון בתגובה ראשונה: "נעבור על הפרוטוקולים כדי שכל קול ייספר"

יו"ר מפלגת מרצ התייחסה לראשונה לתוצאות הבחירות לפיהן מפלגתה לא עוברת את אחוז החסימה, ואמרה: "זה רגע לא קל עבורי. אני יודעת שגם עבורכם". לצד מרצ, גם בל"ד עדיין נותרת מתחת לאחוז החסימה

יו"ר מרצ זהבה גלאון
רוצה לפסול את סילמן. יו"ר מרצ זהבה גלאון | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

יו"ר מרצ זהבה גלאון התייחסה הערב (רביעי) לראשונה לתוצאות הבחירות, ואמרה: "זה לא רגע קל עבורי. אני יודעת שגם עבורכם. אבל זה עוד לא הזמן למסקנות ולסיכומים. מרצ נמצאת כרגע פחות מ-0.1% מאחוז החסימה. יש לנו עד יום שלישי לעבור על אלפי פרוטוקולים של ועדת הקלפי כדי שכל קול ייספר. זאת ההזדמנות האחרונה שלנו לתקן. בואו נעשה את זה יחד".

מפלגתה של גלאון כאמור לא עוברת את אחוז החסימה לצד מפלגת בל"ד, ונכון לשעה זו לאחר ספירת מרבית הקולות, האדם שירכיב את הממשלה הבאה ויעמוד בראשה הוא בנימין נתניהו, שמפלגתו השיגה 32 מנדטים. קצת אחרי השעה 3:00 לפנות בוקר הוא עלה לנאום בבנייני האומה ואמר: "זכינו להבעת אמון אדירה מצד העם בישראל, כי התברר שוב שהליכוד היא המפלגה הגדולה ביותר בישראל, בפער משמעותי מעל כל המפלגות האחרות".

דאגה במטה מרצ בירושלים
דאגה במטה מרצ בירושלים | צילום: פלאש 90

על פי תמונת המצב, מפלגת יש עתיד וראש הממשלה הנוכחי יאיר לפיד עם 24, הציונות הדתית של סמוטריץ' ובן גביר היא המפלגה השלישית בגודלה עם 14 מנדטים, והמחנה הממלכתי של גנץ כרגע עם 12. ש"ס עם 11 מנדטים, יהדות התורה עם 8. ישראל ביתנו עם 5 וכך גם רע"ם וחד"ש-תע"ל עם 5 מנדטים כל אחת, ומפלגת העבודה עם 4 מנדטים.