שרת התחבורה רגב: "לא אוהבת את דובאי - אבל אדיר מה שהם בנו"

בצל התקררות ביחסים בין ישראל לבין איחוד האמירויות, השרה רגב נאמה בוועידת מקרקעי ישראל בתל אביב, החמיאה למערכת התחבורה של המדינה הערבית, והוסיפה: "הייתי בדובאי, לא אחזור לשם". במקביל, מאות מפגינים מחוץ לוועידה נגד המהפכה המשפטית

שרת התחבורה מירי רגב
שרת התחבורה מירי רגב | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

בצל התקררות ביחסים בין ישראל לבין איחוד האמירויות, שרת התחבורה מירי רגב נאמה היום (רביעי) בוועידת מקרקעי ישראל ודיברה על מערכת התחבורה של המדינה הערבית. רגב אמרה: "הייתי בדובאי, אני לא אחזור לשם, אני לא אוהבת את המקום הזה - אבל זה אדיר לראות מה הם בנו בשש שנים".

בזמן שמאות מפגינים מוחים נגד המהפכה המשפטית מחוץ לוועידה במוזיאון א"י שבתל אביב, המשיכה השרה רגב: "אנחנו לא מסוגלים לבנות כבישים רחבים, עם מספר נתיבים כולל נת"צ וכבישי אופניים. כשמסתכלים רחב ולא על החור של הגרוש – בונים נכון".

בהודעה שפרסם שר החוץ אלי כהן, הוא אמר: "בשנתיים האחרונות ביקרתי ארבע פעמים בדובאי. פעמיים במסגרת משלחות רשמיות ופעמיים עם משפחתי. דובאי מקום נפלא לבקר בו, ולא בכדי יותר ממיליון ישראלים בשנתיים האחרונות בחרו גם הם לבקר. הקשר שלנו עם דובאי ועם איחוד האמירויות הוא קשר אסטרטגי, ואנחנו נפעל על מנת לחזק אותו, בין היתר באמצעות קשרי התיירות החשובים לשתי המדינות". בנוסף צייץ בחשבון הטוויטר שלו והבהיר שהוא אוהב את איחוד האמירויות ואת דובאי:

נזכיר כי ראש הממשלה בנימין נתניהו קיווה לקבל הזמנה לביקור באיחוד האמירויות, במרוקו או בבחריין - שאיתן נורמלו היחסים בהסכמי אברהם. נשיא איחוד האמירויות חליפה בן זאיד אמר לגורמים ישראלים כי נתניהו לא יגיע למדינה בזמן הקרוב.

לפי גורמים ערביים ששוחחו עם חדשות 13, שלוש המדינות הללו לא מתכוונות להזמין את ראש הממשלה לביקור בזמן הקרוב. המדינות יקיימו הערכת מצב מחודשת לאחר חודש הרמדאן בהתאם לנסיבות.