ראש המוסד לשעבר לגלנט: "הדבר הנכון יהיה לשים מכתב התפטרות"

בריאיון ל"אלמוג בשישי", התייחס תמיר פרדו למהפכה המשפטית ותקף את נתניהו: "בשביל מה לקחת מדינה דמוקרטית ולהפוך אותה לדיקטטורה? לזה הוא לא קיבל מנדט". בנוגע לתפקידם של ראשי מנגנוני הביטחון במשבר הנוכחי אמר: "ראשי ארגונים צריכים לצייר לראש הממשלה את התמונה בצורה הנכונה והמדויקת ביותר"

זמן צפייה: 06:49

ראש המוסד לשעבר תמיר פרדו התראיין הערב (שישי) בתוכנית "אלמוג בשישי", תקף את הממשלה על רקע קידום החוק לביטול עילת הסבירות - וקרא לשר הביטחון יואב גלנט להתפטר מתפקידו ברקע הסרטון נגד הטייסים ששותף על ידי שרים בממשלה. "לשרים יש אחריות קולקטיבית", אמר פרדו, "הדבר הנכון שהייתי מצפה מגלנט זה לשים את מכתב התפטרות שלו עוד הלילה וללכת הביתה".

"את הרכבת נאבד סופית ביום שני הקרוב, לאחר קריאה ראשונה ושלישית", הוסיף ראש המוסד לשעבר, "אלא אם ראש ממשלת ישראל יתעשת וילחץ עם שתי הרגליים על הבלמים בכל הכוח. אנחנו עומדים לפני אובדן הדמוקרטיה".

בנוגע לחוק ביטול עילת הסבירות אמר פרדו כי חברי הקואליציה "יצרו במו ידיהם חוק בלתי הגיוני שנותן שליטה מוחלטת לממשלה בכל מה שנעשה". לאחר מכן טען פרדו כי החוק עשוי לפגוע בחילופי השלטון הדמוקרטיים בישראל: "חברי הקואליציה לעולם לא ייתנו את העברת המששל למפלגה אחרת וזה בפועל הפיכת ישראל לדיקטטורה".

בנוגע לטענת ראש הממשלה בנימין נתניהו, לפיה הרפורמה נדרשת בכדי שהממשלה תוכל למשול, אמר פרדו: "אין דוגמה טובה יותר מראש הממשלה שבמשך שש ושבע קדנציות העביר חוקים ושלט במדינה, יצא למבצעים והסתובב בעולם - לא נראה שהייתה לו בעיה למשול. בשביל מה לקחת מדינה דמוקרטית ולהפוך אותה לדיקטטורה? לזה הוא לא קיבל מנדט".

"העניין הוא לא של ימין או שמאל", הוסיף פרדו. "זה עניין של דמוקרטיה או דיקטטורה, ראש הממשלה לא קיבל מנדט מעולם להפוך את המדינה לדיקטטורה".

ראש המוסד לשעבר תמיר פרדו
ראש המוסד לשעבר תמיר פרדו

בעקבות הפרסום על רעידת האדמה בחיל האוויר ךאלר הודעתם של מעל ל-500 טייסים כי לא יתייצבו למילואים, אמר פרדו: "יש פה דילמה אמיתית, שכל אחד כאזרח ואיש מילואים צריך לעשות בעצמו. אני לא אמליץ לאיש שום דבר, אני כבר לא איש מילואים"

בתשובה לשאלה על תפקידם של ראשי מנגנוני הביטחון במשבר הנוכחי מול ראש הממשלה, ענה פרדו: "ראש הממשלה לא צריך לקרוא לראש המוסד, ראש השב"כ והרמטכ"ל, הוא צריך לקבל את ההחלטה לבד - אך ראשי ארגונים צריכים לצייר לו את התמונה בצורה הנכונה והמדויקת ביותר".