6 ימים לפיזור הכנסת: נמשכים מגעים עקרים בין הליכוד לכחול לבן

שתי המפלגות ממשיכות במשא ומתן להקמת ממשלת אחדות, אך לשני הצדדים ברור כי הם אינם מובילים לשום מקום. גנץ נפגש עם חבריו ל"קוקפיט" - אך לא הושגה פריצת דרך

זמן צפייה: 04:15

שישה ימים לפיזור הכנסת: המגעים בין כחול לבן ובליכוד נמשכים גם היום (חמישי), אך לשני הצדדים ברור כי הם עקרים וכי פני ישראל לבחירות. עם זאת, נותר זמן לחוקק את החוקים שעלו במסגרת המגעים לאחדות, אם נציגי המפלגות אכן יגיעו לפריצת דרך.

יו"ר כחול לבן בני גנץ נפגש היום עם עמיתיו ל"קוקפיט", יאיר לפיד, גבי אשכנזי ומשה יעלון, אך גם מהשיחות האלה לא הסתמנה פריצת דרך.

יו''ר הליכוד בנימין נתניהו
יו''ר הליכוד בנימין נתניהו | צילום: עומר מירון/לע״מ

מוקדם יותר אמרה מנכ"לית ועדת הבחירות אורלי עדס בתדרוך עיתונאים במשכן הכנסת על הקשיים להקדמת הבחירות, אם הכנסת תפוזר. "תנסו לשוות לעצמכם מצב שצה"ל כולל רק את פורום מטכ"ל - אין חיילי חובה, בסיסים, מחסני תחמושת, ואומרים לרמטכ"ל: 'היום בערב אתה יוצא למלחמה'. זה מצב בלתי אפשרי. אנחנו יוצאים למבצע אזרחי, שהוא הגדול במדינה", אמרה.

עדס ציינה כי קיים קושי ממשי בגיוס כוח אדם, ואמרה: "אין לנו עובדים, ועדת הבחירות היא צוות קטן, 30 עובדים. בתקופת הבחירות אנחנו מתרחבים לאלף עובדים וביום הבחירות מגיעים ל-45 אלף עובדים. הם לא עובדים שמגייסים בלחיצת כפתור. אנחנו מפרסמים את המשרות שוב, מכשירים ומראיינים עשרות אלפי מועמדים בפרק זמן של שלושה שבועות. מדובר בכאלף מופעי הדרכה, אולמות שצריך לסגור, מדריכים שצריך לגייס. אין כמויות כאלה בשום גוף במדינה. לא מכירה שום גוף שיודע ומצליח לגייס 45 אלף עובדים בפרק זמן של 45 ימים, מדובר בתהליך מאוד מורכב".

יו''ר כחול לבן, בני גנץ
יו''ר כחול לבן, בני גנץ | צילום: רויטרס

בהתייחס לתאריך הבחירות הסבירה עדס, כי הוא מוכרח להיקבע השבוע. "אם הכנסת לא מתכנסת עד יום רביעי ומעבירה חוק, הבחירות לא יוקדמו לפברואר, אם היא תתפזר ביום רביעי, הן יערכו ככל הנראה ב-10 במארס".

בבוקר תקף יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן את גנץ ונתניהו על כישלון המגעים ביניהם להקמת ממשלת אחדות. לדבריו, השניים קיבלו "החלטה אסטרטגית ללכת למערכת בחירות נוספת, ולכן אופציית האחדות וממשלה צרה ירדו מהפרק". את הדברים אמר בריאיון ל"ידיעות אחרונות".

עוד ציין ליברמן כי הוא לא מתכוון להצטרף לממשלה צרה - "לא של הימין ולא של השמאל". לטענתו, הוא הפעיל על מנהיגי המפלגות הגדולות "לחץ אמיתי במטרה להקים בכל זאת ממשלת אחדות", ואף הודה כי בשבוע האחרון, כדי להשפיע עוד יותר על כחול לבן, רמז שיש סיכוי שנלך עם הגוש של נתניהו.