אחרי שמרדה בקואליציה: הסנקציות שהוטלו על טלי גוטליב

בעקבות התעקשותה של חברת הכנסת מהליכוד להתמודד על מקום בוועדה למינוי שופטים בניגוד להחלטת רה"מ נתניהו, יו"ר הקואליציה אופיר כץ החליט לחסום אותה מלהעלות הצעות חוק - ובנוסף היא לא תוכל לדבר בשם סיעת הליכוד במליאה ולא תכהן יותר כחברה בוועדות הכנסת

זמן צפייה: 01:14

החטא ועונשו: בעקבות ההתעקשות של ח"כ טלי גוטליב להתמודד לוועדה למינוי שופטים בניגוד להחלטת ראש הממשלה בנימין נתניהו, מה שהוביל לניסיון של הקואליציה לדחות את ההצבעה ולבחירתה של נציגת האופוזיציה קארין אלהרר כחברה בוועדה, הערב (חמישי) הודיע יושב ראש הקואליציה אופיר כץ כי בשל הפרת משמעת הקואליציונית והסיעתית היא תאלץ להתמודד עם מספר סנקציות קשות נגדה.

יו"ר הקואליציה החליט כי גוטליב לא תוכל לכהן יותר כחברה בוועדות הכנסת השונות, לא תוכל להעלות הצעות חוק ולא תוכל לדבר בשם סיעת הליכוד במליאת הכנסת, זאת לאחר שספגה צעקות בישיבת סיעת הליכוד שהתרחשה במהלך היום הדרמטי שהיה אתמול בכנסת.

יו''ר הקואליציה אופיר כץ
יו''ר הקואליציה אופיר כץ | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

במהלך הדיון בסיעה התפרצה גוטליב ואמרה: "אני לא מאמינה לכם שהדחייה היא כדי להגיע לשני מועמדי קואליציה ולחוקק חוקים הקשורים לרפורמה. זה נועד להוביל לבחירת נציגת האופוזיציה". לאחר דבריה היא יצאה מהחדר.

בתגובה לאירועים אמר נתניהו על החלטתה של גוטליב לפעול עצמאית כי "לא נתקלתי בכזה אירוע עד היום, זה מאוד חמור". גורמים בסיעה סיפרו לאחר מכן שהוא נראה זועם במיוחד ולא מרוצה.