ח"כ גוטליב: "נתניהו לא יכול להתערב בשום דבר שקשור למערכת המשפט"

בריאיון ל"חדשות היום", הביעה חברת הכנסת מהליכוד צער על כך שראש הממשלה לא מפטר את היועצת המשפטית לממשלה, והתייחסה לאפשרות לפיה בג"צ יפסול חוק יסוד: "לדעתי אם בית המשפט יפסול חוק יסוד זה בטל מעיקרו וזה חסר סמכות"

זמן צפייה: 03:36

ח"כ טלי גוטליב התראיינה היום (ראשון) ל"חדשות היום" וסיפקה מספר אמירות מעניינות. ראשית, חזרה גוטליב על הטענה כי הרפורמה המשפטית לא תקודם: "הרפורמה לא על השולחן. הרפורמה בקצה סדר העדיפויות של ראש הממשלה וזו זכותו, בלבד שיצאו לציבור ויגידו את האמת". בהמשך, היא אמרה כי לדעתה "נתניהו לא יכול להתערב בשום דבר שקשור למעכרת המשפט", והסבירה: "ברגע שעורך הדין שלו אמר לו שאם הוא ייקדם את הרפורמה הוא לא ימשיך לייצג אותו במשפט שלו - הוא כבר לא יכול להחליט".

גוטליב הסבירה את אי קידומה של הרפומה בכך שנתניהו "שוקל שיקולי מדינויות". בנוסף היא אמרה כי "כל מסרי הפיוס, שמכנים מרד, לא נעשים אלא בעצה אחת עם ראש הממשלה", בהתייחסות למסרים שהוציאו כמה מחברי הכנסת של הליכוד, שטענו כי לא יתמכו עוד בקידום חד צדדי של חוקי המהפכה המשפטית.

Whatsapp Image 2023 07 30 At 1
רה''מ נתניהו בישיבת הממשלה | צילום: אביר סולטן, פול

בתגובה לכך שהממשלה אינה מפטרת את היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה, אמרה גוטליב "זה חבל מאוד". בנוגע לאפשרות לפיה בג"צ יפסול חוק יסוד: "אני מצפה מבג"צ לציית לדין. אין בדין הישראלי, לא מניי ולא מביי, סמכות לבית משפט שום לפסול חוק יסוד". בנושא זה הוסיפה חברת הכנסת מהליכוד: "לדעתי אם בית המשפט יפסול חוק יסוד זה בטל מעיקרו, זה חסר סמכות. זאת הפרשנות המשפטית שלי, ולפני שאני צריכה לציית למשהו, בית המשפט צריך לציית לחוק ולמגבלות הסמכות שנתונה בידיו".