סמוטריץ' על חשיפת הכספים הקואליציוניים: "נחזק את הזהות היהודית; זה סדר העדיפויות"

שר האוצר התייחס לחלוקת תקציב המדינה ולכספים שיועברו למפלגות החרדיות - כפי שפורסם בחדשות 13 - והודה כי סדרי העדיפויות של הממשלה השתנו: "ציונות איננה גזענות, והיא לא מילה גסה". עוד קרא השר לנתניהו ולבן גביר ליישב את המחלוקות ביניהם: "הפלת הממשלה היא לא הדרך לשינוי"

זמן צפייה: 03:14

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' התייחס היום (שני) בפתיחת ישיבת הסיעה של הציונות הדתית לחלוקת הכספים המסתמנת בין המשרדים השונים ולכספים שיקבלו המפלגות החרדיות, כפי שנחשף אמש בחדשות 13, ואמר: "אנחנו גאים בזה שנשקיע בחיזוק הזהות היהודית. באהבה, במאור פנים בחיוך ובאפס כפייה. סדר העדיפויות של הממשלה שלנו כולל את החיזוק היהודית של מדינת ישראל".

סמוטריץ' התייחס לכספים שיועברו לטובת הגירה יהודית לערים מעורבות ואמר: "אנחנו הולכים לחזק את ההגירה היהודית החיובית, לערים כמו עכו, יפו וחיפה. ערים שראינו מה קרה בהן בשומר חומות". עוד הוסיף השר: "הממשלה יהודית וציונית. ציונות איננה גזענות, והיא לא מילה גסה. אנחנו נחזק את הערים המעורבות, נביא המון יהודים לנגב והגליל אנחנו הולכים לשנות את העדיפות הלאומית".

שר האוצר סיכם: "ככה עושים ציונות. יש רגל ציונית חזקה, ורגל יהודית והן מחוברות לאותו גוף". עוד התייחס סמוטריץ' לתקציבי הממשלה הקודמת ואמר: "יש מי שרוצה להפוך את מדינת ישראל למדינת כל אזרחיה ובגלל זה השפיע כמו שהשפיע".

בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ' | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

סמוטריץ' התייחסת בישיבת הסיעה גם לנושאים הביטחוניים, ולסבב התקיפות ברצעות עזה: "אנחנו נמצאים היום, שבוע לאחר מתקפת טרור של ירי רקטות מעזה על ישובי הדרום. לצערי זו לא הפעם הראשונה שזה קורה ושאזרחינו בדרום תחת אש מעזה, ואסור להשלים עם המציאות הזו בשום אופן. אנחנו צריכים באופן מיידי לשקם את ההרתעה שאבדה במהלך השנה וחצי האחרונות, אנחנו חייבים לשנות את תפיסת הביטחון וההתמודדות עם האיומים, מול עזה, מול חיזבאללה ומול הערבים ביהודה ושומרון"

"אני פועל בכל כוחי כדי להביא את השינוי הזה מול ראש הממשלה, בדיונים בקבינט המדיני ביטחוני ובפורומים הרלוונטיים הנוספים", אמר שר האוצר, והמשיך: "הדרך להביא שינוי היא לא באיומים על הפלת הממשלה ובהחרמת הממשלה והצבעות הקואליציה בכנסת. הפרס הכי גדול לטרור הוא הפלת ממשלת הימין ועליית השמאל יחד עם תומכי הטרור לשלטון".

סמוטריץ' קרא לחברו למפלגה, השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, ולראש הממשלה בנימין נתניהו, ואמר: "אני קורא להם לשבת ולדבר ולהחזיר את עבודת הממשלה והקואליציה למסלול. אנחנו עומדים בפני אישור תקציב המדינה בקריאה שניה ושלישית".