עוצמה יהודית: עקב "התגובה הרפה" לא נגיע להצבעות בכנסת

גורמים רבים כועסים על תגובת צה"ל ברצועת עזה, בשל חוסר ההרתעה. במפלגת עוצמה יהודית הודיעו כי לא יגיעו להצבעות בכנסת, ובמקום זאת חברי הכנסת יקיימו ישיבת סיעה בשדרות. ראש העיר שדרות: "נשלם מחיר בקיץ"

Whatsapp Image 2023 05 03 At 0
בית שנפגע מרקטה בשדרות, אתמול | צילום: רויטרס

לאחר שיגורי הרקטות ותקיפות צה"ל, תגובות חריפות התקבלו הבוקר (רביעי) במערכת הפוליטית על התגובה הישראלית בהסלמה הנוכחית. מפלגת עוצמה יהודית הודיעה כי חברי הכנסת לא יגיעו להצבעות בכנסת היום ויקיימו במקום זאת ישיבת סיעה בשדרות. ראש עיריית שדרות: "מדיניות כושלת, נשלם על זה בקיץ".

מוקדם יותר ראש עיריית שדרות אלון דוידי כי "אנחנו נמצאים בהרפתקה של מספר חודשים בעוטף ובשדרות. המציאות היא שממשלת ישראל מאמצת מדיניות של מתן חסינות למחבלים, זו מדיניות רופסת שאנחנו נשלם עליה מחיר בקיץ".

"החמאס והג'יהאד עשו את מה שהם רצו", המשיך דוידי, "הם עשו את זה בשבוע שעבר והם ימשיכו גם בהמשך. זו מדיניות כושלת. זו מדיניות שגויה של ראש הממשלה, שר הביטחון וממשלת ישראל. התקדמנו ולא יורים רק על סוכות מציל ליד החוף, אבל זה לא מספיק, צריך לחסל את ראשי הטרור. זה נראה כאילו מישהו חתם מתחת לשולחן הסכם שצה"ל לא יהרוג אותם".

עוד הוסיף: "אי אפשר בכל פעם להגיד שבגלל שאין פתרון מושלם, אז נישאר בפתרונות ההזויים שממשלת ישראל מציעה היום. צריך לעבור לשלב היוזמה, אנחנו מתפארים שאנחנו יודעים להגיע לאיראן וסוריה ופה יש צבא של מחבלים שמדינת ישראל לא הורגת אותם ונותנת להם ליזום ולתקוף".

ראש עיריית שדרות, אלון דוידי
ראש עיריית שדרות, אלון דוידי | צילום: הדס פרוש, פלאש 90

לתגובות הצטרף ראש המועצה האזורית שדות נגב תמיר עידאן שאמר כי "המציאות שנכפתה עלינו היא מציאות הזויה לחלוטין וההחלטה על 'הפסקת האש' מוכיחה שוב שמי שמנהל את האירוע אלו ארגוני הטרור ולא מדינת ישראל. ככה לא מייצרים ביטחון, כך פוגעים בביטחון שלנו".

אלון דוידי, ראש עיריית שדרות, תמיר עידאן, ראש המועצה האזורית שדות נגב, גדי ירקוני, ראש המועצה האזורית אשכול ואופיר ליבשטיין, ראש המועצה האזורית שער הנגב
אלון דוידי, ראש עיריית שדרות, תמיר עידאן, ראש המועצה האזורית שדות נגב, גדי ירקוני, ראש המועצה האזורית אשכול ואופיר ליבשטיין, ראש המועצה האזורית שער הנגב | צילום: חדשות 13

104 רקטות שוגרו במהלך הלילה לעבר יישובי עוטף עזה, חיל האוויר תקף ברצועה פעמיים בתגובה. השקט נשמר מאז השעה 05:36 ובתום הערכת מצב, בצה"ל הנחו על חזרה מלאה לשגרה הבוקר בכל הארץ. במהלך הלילה לא היו נפגעים בנפש למעט 2 בני אדם שנפצעו קל בדרכם למרחב המוגן.

Whatsapp Image 2023 05 03 At 0
יירוט של כפית ברזל מעל אשקלון | צילום: רויטרס

דובר צה"ל עדכן כי מטוסי ומסוקי קרב תקפו במהלך הלילה מתחם צבאי ששימש כמחנה אימונים לפעילי מערך הייצור של ארגון הטרור חמאס, מחסן אמצעי לחימה ושני מתחמים צבאיים של הארגון. עוד נכתב כי חיל האוויר תקף מחנה של חמאס ומוצב צבאי של המערך הימי של הארגון וכן הותקפה מנהרה.

רקטה אחת פגעה בחצר בית ביישוב בחוף אשקלון. דובר צה"ל דני הגרי עדכן כי צה"ל תקף בשני סבבים 16 מטרות של חמאס והג'יהאד האסלאמי - שירה את הרקטות. עם זאת, חמאס ידע ואפשר את הירי. עוד הוסיף הגרי כי פלסטיני אחד נהרג באחד המוצבים שהותקפו.