גנץ: "חשוב לחזור לשיחות"; בליכוד תקפו: "איבדנו אמון"

אחרי הדרמה בבחירות לוועדה למינוי שופטים, אמר יו"ר המחנה הממלכתי לחדשות 13: "אין רוב בעם ובכנסת להפיכה המשטרית". בליכוד מיהרו לתקוף: "גנץ הוכיח שוב שהמו"מ מבחינתם היה מסך עשן. כל כוונתו הייתה למשוך זמן ולמסמס כל סיכוי לפשרות והבנות"

זמן צפייה: 15:27

בריאיון ל"המטה המרכזי" הערב (שבת) אמר יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ - אחרי הדרמה בבחירות לוועדה למינוי שופטים - כי "חשוב לחזור לשיחות בבית הנשיא". לדבריו, ראש הממשלה נתניהו "שבוי בידי הקיצוניים" וכי "אין רוב בעם ובכנסת להפיכה המשטרית".

לדברי גנץ, "מה שבסופו של דבר הוביל להקפאת השיחות היעיתה הפרת ההסכם מצד נתניהו. במקום להקים את הוועדה עם נציג אופוזיציה ונציג קואליציה – נכנסנו לתרגיל. אני חושב שראוי שהשיחות יימשכו. אנחנו רוצים להבטיח שהתנאים לקיום השיחות יתקיימו, שהוועדה תוקם כפי שסוכם, שאין איומים חוזרים בחקיקות חד-צדדיות. בסוף השיחות בבית הנשיא זה האפיק שדרכו אמורים לפתור את העניין. לכן קראתי להידברות ורציתי שהיא תתקיים. בצר לי קרה מה שקרה.

על האפשרות של חקיקה חד-צדדית אמר יו"ר המחנה הממלכתי: "זו תהיה פגיעה חמורה במדינת ישראל, בכלכלה, ותיתכן חלילה גם פגיעה בביטחון. אני מקווה שנתניהו ינהג באחריות ולא ילך למהלך הזה או יתכופף בפני לחצים פוליטיים קיצוניים שלא קוראים את המפה מסביב. אני לא מתכוון לפוצץ את השיחות, אני קראתי להן".

ח''כ בני גנץ
ח''כ בני גנץ | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

זמן קצר לאחר מכן תקפו בליכוד: "גנץ הוכיח שוב, שלאורך כל שלושת החודשים האחרונים המשא ומתן מבחינתם היה מסך עשן. כל כוונתו היתה למשוך זמן ולמסמס כל סיכוי לפשרות והבנות. איבדנו בהם כל אמון. נשקול את צעדינו יחד עם ראשי הקואליציה בהתאם".