בשל הסירוב להעביר כספים לרשות הפלסטינית: נתק בין נתניהו לביידן

ראש הממשלה ונשיא ארצות הברית, שהפגינו קרבה יחסית בתחילת המלחמה, לא שוחחו בשלושת השבועות האחרונים לאחר שנתניהו סירב להעביר את כספי הרשות הפלסטינית בעקבות לחץ מצדו של סמוטריץ'. בינתיים, ביידן לא מתערב במשלוחי הנשק ששולחים האמריקנים לישראל

זמן צפייה: 01:23

הנתק בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לנשיא ארצות הברית ג'ו ביידן מחריף. בתחילת המלחמה היה נראה שנתניהו וביידן מפגינים קרבה יחסית ותיאום עמדות, אך כעת שני המנהיגים סופרים שלושה שבועות בלי ששוחחו האחד עם השני, וזאת ברקע המחלוקת על העברת הכספים הקבועים לרשות הפלסטינית.

ביידן דרש מנתניהו להעביר את הכספים לרשות בצורה רגילה, אך תחת הלחץ של שר האוצר בצלאל סמוטריץ', רה"מ סירב למהלך, וחיפש מנגנון שבעזרתו אפשר להעביר את הכספים לפקידי הרשות ברצועת עזה, בלי לעבור דרך הרשות. למרות הניסיון, מנגנון שכזה לא נמצא, וביידן נותר עם ביקורת על נתניהו.

בצל המשבר ביחסים, ביידן עדיין לא התקרב להתערבות במשלוחי הנשק שארה"ב שולחת לישראל ושמאוד נחוצים לה, אך הדבר בהחלט אפשרי להמשך. במקביל, יכול להתעורר צורך נוסף באמריקנים בזירה הדיפלומטית, עם תחילת המשפט נגד ישראל בבית הדין הבינלאומי לצדק שבהאג.