סמוטריץ' עשה לייק: "התערבות הנגיד בחקיקה - ימים אפלים"

אחרי שפרופ' אמיר ירון תקף את המהפכה המשפטית בריאיון ל-CNN, שר האוצר הגיב בלייק לציוץ בטוויטר שבו נכתב: "יש רק דבר אחד יותר גרוע מהתערבות בעצמאות של נגיד בנק ישראל – התערבות של נגיד בנק ישראל בהליך חקיקה של הפרלמנט"

בצלאל סמוטריץ' ואמיר ירון
בצלאל סמוטריץ' ואמיר ירון | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' עשה היום (חמישי) לייק בטוויטר לציוץ של עו"ד יונתן יעקובוביץ', שכתב: "יש רק דבר אחד יותר גרוע מהתערבות בעצמאות של נגיד בנק ישראל – התערבות של נגיד בנק ישראל בהליך חקיקה של הפרלמנט. ימים אפלים מאוד".

הציוץ מגיע יממה לאחר שנגיד בנק ישראל פרופ' אמיר ירון אמר בריאיון ל-CNN כי "השינויים המתוכננים כרגע עלולים להחליש את עצמאות מערכת המשפט. המהלך כולו חפוז ולא נהנה מקונצנזוס רחב בציבור".

הציוץ שסמוטריץ' עשה לו לייק
הציוץ שסמוטריץ' עשה לו לייק | צילום: טוויטר

פרופ' ירון נשאל אם הוא חושש שמשקיעים בהייטק ייצאו בהמוניהם מישראל - והשיב: "חלקם מדברים על העברת הפעילות העסקית למקומות אחרים, ובטווח הארוך ההשלכות עלולות להתבטא בבריחת מוחות מישראל".

"עצמאות בנק ישראל קריטית לכלכלה", הוסיף פרופ' ירון. "כל מדינה שהחלישה את הבנק המרכזי ספגה השלכות משמעותיות. אני מאמין שמקבלי ההחלטות אצלנו מבינים זאת. ראש הממשלה בנימין נתניהו עצמו וכן שר האוצר בצלאל סמוטריץ' הבהירו כי רק הנגיד מחליט על גובה הריבית".