הצעד הבא של בן גביר: שינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים

ח"כ יצחק וסרלאוף, מספר 2 בסיעת עוצמה יהודית, הגיש הצעת חוק שמבקשת לבטל את חברותם של שניים מנציגי לשכת עורכי הדין בוועדה, ובמקומם למנות עורכי דין שייבחרו על יד הממשלה - כחלק מהניסיון להגדיל את כוחה של הממשלה בהליך מינוי השופטים

זמן צפייה: 01:57

אחרי שסיימו לחלק תפקידים בעוצמה יהודית מתפנים לתוכן: מספר 2 ברשימת הסיעה השר לעתיד יצחק וסרלאוף הגיש היום (ראשון) הצעת חוק שמבקשת לבטל את חברותם של שניים מנציגי לשכת עורכי הדין בוועדה לבחירת שופטים, ובמקומם למנות עורכי דין שייבחרו על יד הממשלה.

המהלך הזה מתחבר היטב להצהרות ששמענו בחודשים האחרונים גם מכיוון עוצמה יהודית וגם מהליכוד, על הרצון להגדיל משמעותית את כוחה של הממשלה בתוך הליך מינוי השופטים. גורמים בעוצמה יהודית סיפרו שעלו על שולחן הדיונים כמה אפשרויות, אחת מהן הייתה לבטל את המעמד החוקתי של לשכת עורכי הדין ולהפוך אותה ללשכה וולונטרית, התנדבותית, כלומר לבטל את החובה להיות רשומים בלשכה כדי לעסוק בעריכת דין. המשמעות היא כרסום במעמד הלשכה והפיכתה מגוף שיש לו מעמד חוקי בישראל להתאגדות עובדים.

בית המשפט העליון בירושלים
מבנה בית המשפט העליון בירושלים

על אף שהיו גורמים בסיעה שתמכו בגישה הזו, עו"ד אשר אקסלרד, מצוות המו"מ של בן גביר והאדם שמתנהל בשמו מול הליכוד, מן הסתם התנגד, כיוון שהוא משמש כיו"ר מחוז ירושלים בלשכת עורכי הדין. כך שבסופו של דבר יו"ר הסיעה איתמר בן גביר הכריע על דרך האמצע. הוא כמובן מנסה לאותת שהוא הגורם הממתן בסיפור הזה, אבל העמדה והדרישה הברורה מול הליכוד לגבי הצורך בשינוי משמעותי בהרכב הוועדה - העמדה הזאת ברורה.

כזכור, בשבוע שעבר נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות התבטאה לראשונה ברפורמות המשפטיות שהקואליציה החדשה מתכננת לקדם, והיא אומרת: "נמשיך לעמוד איתן גם אל מול הרעמים והברקים הנשמעים והנראים בעת הזו. הם מופנים לעברנו ומבשרים, כך נראה, את בואה של סערה – אך כשהדין, והוא לבדו, לנגד עינינו, יכול נוכל גם לה"