סקר חדשות 13: הרוב סבור שנתניהו מתנהל משיקולי שרידות פוליטית

53% חושבים כי שרידות פוליטית היא זו שמנחה את רה"מ להאריך את המלחמה, והרוב חושבים כי גנץ צריך להישאר בממשלה. מתמונת המנדטים עולה הפער בין המחנה ממלכתי לליכוד גדל, ומפלגתו של רה"מ זוכה ב-17 מנדטים בלבד - וכמה תקבל מפלגה בראשות גלנט? | התוצאות המלאות

זמן צפייה: 10:17

סקר חדשות 13: הפער בין המחנה הממלכתי לליכוד ממשיך לגדול, ואם הבחירות היו נערכות היום מפלגתו של בני גנץ הייתה זוכה ל-39 מנדטים לעומת 17 מנדטים בלבד למפלגתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, כך עולה מסקר חדשות 13 והפרופסור קמיל פוקס ששודר הערב (ראשון) במהדורה המרכזית. לפי הסקר, גם יש עתיד של יאיר לפיד ממשיכה להיחלש, והיא זוכה ל-12 מנדטים בלבד.

עוד עולה מהסקר כי עוצמה יהודית, ש"ס וישראל ביתנו מקבלות 9 מנדטים כל אחת, יהדות התורה מקבלת 7 מנדטים, הציונות הדתית ורע"מ מקבלות 5 מנדטים כל אחת, מרצ וחד"ש-תע"ל מקבלות 4 מנדטים כל אחת, וכמו בכל הסקרים הקודמים - העבודה ובל"ד לא עוברות את אחוז החסימה.

שאלנו גם למי תצביעו אם למפה הפוליטית תצטרף מפלגה חדשה בראשות שר הביטחון יואב גלנט, ובנוסף העבודה ומרצ ירוצו ברשימה משותפת בראשות יאיר גולן. במצב כזה זוכה מפלגה בראשות גלנט ב-9 מנדטים ורשימה בראשות גולן ב-8 מנדטים, כאשר הליכוד וישראל ביתנו מאבדות מנדט אחד כל אחת, המחנה הממלכתי מאבדת 8 מנדטים, ויש עתיד מאבדת 3 מנדטים.

תמונת המנדטים
תמונת המנדטים | צילום: חדשות 13
מפת הגושים
מפת הגושים | צילום: חדשות 13

בסקר השבוע התייחסנו גם לסערה סביב חוק הגיוס, ו-67% מהמשיבים אמרו כי הם תומכים בגיוס חרדים (55% ממצביעי הליכוד), לעומת 21% שתומכים בהמשך הפטור לחרדים (29% ממצביעי הליכוד). 48% מהמשיבים טענו כי השר גלנט צדק באולטימטום שהציב, לפיו יביא את החוק להצבעה רק בהסכמת כל המפלגות בממשלה (20% ממצביעי הליכוד), לעומת 33% שהשיבו כי גלנט טעה (58% ממצביעי הליכוד). 43% מהמשיבים סבורים כי הצורך בשוויון בנטל הוביל את גלנט בצעד שלו (29% ממצביעי הליכוד), לעומת 39% שחושבים כי הוא עשה זאת בגלל הרצון לפרק את הממשלה ולהוביל לבחירות (59% ממצביעי הליכוד).

חרדים חוסמים את כביש 4 במחאה על חוק הגיוס4 03 03 At 1
חרדים חוסמים את כביש 4 במחאה על חוק הגיוס

שאלנו גם מה לדעתכם השיקול העיקרי שמוביל את נתניהו בהארכת המלחמה, כאשר 35% סבורים כי הוא עושה זאת לטובת "הניצחון המוחלט", לעומת 53% שסבורים כי שרידות פוליטית היא זו שמנחה אותו. 35% מהמשיבים סבורים כי גנץ והמחנה הממלכתי צריכים לפרוש מהממשלה (33% מקרב מצביעי המפלגה), לעומת 46% שסבורים כי הם צריכים להישאר (59% בקרב מצביעי המפלגה).

הסקר נערך ע"י פרופ' קמיל פוקס וכלל 700 נשאלים, מהם 600 מהאוכלוסייה היהודית ו-100 מהמגזר הלא-יהודי. התשאול במגזר היהודי נערך על ידי חברת פרוייקט המדגם בהנהלתו של ד"ר אריאל איילון. התשאול במגזר הלא-יהודי נערך על ידי חברת סטט נט בראשות יוסף מקלדה. טעות הדגימה היא 3.7%.