סקר חדשות 13: גנץ ממשיך להוביל, הליכוד עם 16 מנדטים בלבד

שלושה וחצי חודשים לתוך המלחמה בעזה והליכוד מתקשה להתאושש, כאשר מפלגתו של גנץ מובילה עם 37 מנדטים. כמה הליכוד יקבל בראשות ניר ברקת - וכמה מנדטים יביא גדי איזנקוט בראשות המחנה הממלכתי? | התוצאות המלאות

זמן צפייה: 09:10

סקר חדשות 13: לו הבחירות היו נערכות היום, שלושה וחצי חודשים לתוך המלחמה בעזה, המחנה הממלכתי של בני גנץ הייתה המפלגה הגדולה ביותר עם 37 מנדטים, כך עולה מסקר חדשות 13 והפרופסור קמיל פוקס ששודר הערב (ראשון) במהדורה המרכזית. כמו בסקר הקודם, הליכוד בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו מקבל 16 מנדטים בלבד, והמפלגה השלישית בגודלה היא יש עתיד של יאיר לפיד, עם 14 מנדטים.

לפי הסקר, ש"ס וישראל ביתנו מקבלות 9 מנדטים כל אחת, עוצמה יהודית מקבלת 8 מנדטים, יהדות התורה עם 7 מנדטים, הציונות הדתית עם 6 מנדטים, רע"מ וחד"ש-תע"ל מקבלות 5 מנדטים כל אחת, ומרצ מקבלת 4 מנדטים. מפלגת העבודה, כמו גם בל"ד, לא עוברת את אחוז החסימה. ממפת הגושים עולה כי גוש מפלגות הקואליציה הנוכחית עומד על 46 מנדטים, לעומת 69 לגוש הקואליציה הקודמת, כאשר בתווך חד"ש-תע"ל.

תמונת המנדטים
תמונת המנדטים | צילום: חדשות 13
מפת הגושים
מפת הגושים | צילום: חדשות 13

שאלנו גם למי הייתם מצביעים אם בראשות הליכוד היה עומד השר ניר ברקת במקום נתניהו, ובמצב כזה הליכוד מתחזק ל-21 מנדטים, כאשר מפלגת המחנה הממלכתי מאבדת שני מנדטים, ויש עתיד, ישראל ביתנו והציונות הדתית מאבדות מנדט אחד כל אחת. עוד שאלנו למי תצביעו אם במקום בני גנץ יעמוד גדי איזנקוט בראשות המחנה הממלכתי, ובמקרה כזה המפלגה מתחזקת ל-39 מנדטים, כאשר יש עתיד והציונות הדתית נחלשות במנדט אחד כל אחת.

שר הכלכלה ניר ברקת
שר הכלכלה ניר ברקת | צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה מפסיד נתניהו גם לגנץ וגם לאיזנקוט, כאשר מול איזנקוט שמקבל 45% תמיכה הוא זוכה ל-32%, ומול גנץ שמקבל 48% תמיכה זוכה ראש הממשלה ל-30% בלבד. לעומת זאת, בבחירה בינו לבין יאיר לפיד זוכה נתניהו ל-41% תמיכה מול 36% תמיכה בלפיד.

השר גדי איזנקוט
השר גדי איזנקוט | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שאלנו גם מהו לדעתך השיקול העיקרי שמוביל את ראש הממשלה נתניהו בקבלת ההחלטות במלחמה, ו-53% השיבו כי זוהי טובתו האישית, לעומת 33% שסבורים כי טובת המדינה היא זו שמובילה אותו. 50% מהמשיבים סבורים כי על גנץ והמחנה הממלכתי להישאר בממשלה (67% ממצביעי המפלגה סבורים כך), ו-28% סבורים כי עליהם לפרוש (19% בקרב מצביעי המפלגה).

עוד בדקנו מה עמדת הציבור בנוגע לעסקה שבמסגרתה ישראל תקבל את כל החטופים, בתמורה לעצירת המלחמה ושחרור כל העצירים של חמאס בישראל, במקרה שתוצע הצעה כזו. 35% מהמשיבים תומכים בעסקה כזו, 46% מתנגדים, ו-19% השיבו כי אינם יודעים.

הסקר נערך על ידי פרופ' קמיל פוקס וכלל 702 נשאלים, מהם 602 מהאוכלוסייה היהודית ו-100 מהמגזר הלא-יהודי. התשאול במגזר היהודי נערך על ידי חברת פרוייקט המדגם בהנהלתו של ד"ר אריאל איילון. התשאול במגזר הלא יהודי נערך על ידי חברת סטט נט בראשות יוסף מקלדה. טעות הדגימה היא 3.7%.