סקר חדשות 13: גנץ ממשיך להוביל, הליכוד מתרסק ל-16 מנדטים

ההתרסקות של מפלגת השלטון מאז פרצה המלחמה נמשכת, ואם הבחירות היו נערכות היום הייתה מפלגתו של רה"מ נתניהו מקבלת מנדט אחד בלבד יותר מיש עתיד, כאשר המחנה הממלכתי מובילה בבטחה עם 38 מנדטים. מה היו התוצאות עם בנט ויוסי כהן היו מצטרפים למרוץ - ומהי מפת הגושים? | הנתונים המלאים

זמן צפייה: 07:26

סקר חדשות 13: ההתרסקות של הליכוד מאז פרצה המלחמה נמשכת, ואם הבחירות היו נערכות היום - מפלגתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו הייתה מקבלת 16 מנדטים בלבד, רק מנדט אחד יותר מיש עתיד של יאיר לפיד עם 15 מנדטים, כאשר המחנה הממלכתי של בני גנץ היא המפלגה הגדולה ביותר, עם 38 מנדטים, כך עולה מסקר חדשות 13 והפרופסור קמיל פוקס ששודר הערב (חמישי) במהדורה המרכזית.

לפי הסקר, ש"ס מקבלת 9 מנדטים, עוצמה יהודית וישראל ביתנו מקבלות 8 מנדטים כל אחת, יהדות התורה מקבלת 7 מנדטים, רע"מ עם 6 מנדטים, הציונות הדתית עם 5 מנדטים, ואילו מרצ וחד"ש-תע"ל מקבלות 4 מנדטים כל אחת. מפלגת העבודה, כמו גם בל"ד, לא עוברת את אחוז החסימה. ממפת הגושים עולה כי גוש מפלגות הקואליציה הנוכחית עומד על 45 מנדטים, לעומת 71 לגוש הקואליציה הקודמת, כאשר בתווך חד"ש-תע"ל.

תמונת המנדטים
תמונת המנדטים | צילום: חדשות 13
מפת הגושים
מפת הגושים | צילום: חדשות 13

שאלנו גם למי תצביעו אם במקום נתניהו יעמוד בראש הליכוד ראש המוסד לשעבר יוסי כהן, ובמקרה כזה הליכוד עולה ל-23 מנדטים, כאשר המחנה הממלכתי מאבד 5 מנדטים ויורד ל-33, ואילו יש עתיד וישראל ביתנו מאבדות מנדט אחד כל אחת.

עוד שאלנו למי תצביעו אם למערכת הפוליטית יצטרפו שלוש מפלגות חדשות. בתרחיש כזה מקבלת מפלגה בראשות ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט 15 מנדטים, מפלגה בראשות יוסי כהן מקבלת 6 מנדטים, ומפלגה מאוחדת של העבודה ומרצ בראשות יאיר גולן מקבלת 7 מנדטים. המחנה הממלכתי יורד בתרחיש כזה ל-23 מנדטים, כאשר הליכוד יורד ל-15 מנדטים, ואילו יש עתיד מתרסקת ל-10 מנדטים בלבד.

ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט בבית המשפט
ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90
יוסי כהן, המקור
יוסי כהן
יאיר גולן
יאיר גולן

שאלנו גם על מידת ההתאמה של מנהיגי המפלגות הגדולות לראשות הממשלה, כאשר בין נתניהו לגנץ הציבור מעדיף את גנץ (52%) ונתניהו מקבל 31% בלבד, ובין נתניהו ללפיד מוביל נתניהו עם 44% מול 38% ללפיד.

הסקר נערך על ידי פרופ' קמיל פוקס וכלל 700 נשאלים, מהם 600 מהאוכלוסייה היהודית ו-100 מהמגזר הלא-יהודי. התשאול במגזר היהודי נערך על ידי חברת פרוייקט המדגם בהנהלתו של ד"ר אריאל איילון. התשאול במגזר הלא-יהודי נערך על ידי חברת סטט נט בראשות יוסף מקלדה. טעות הדגימה היא 3.7%.