הורוביץ: זוגות הומואים וגברים יחידנים יוכלו להביא ילדים בפונדקאות

שר הבריאות ניצן הורוביץ ומנכ"ל המשרד, פרופ' נחמן אש, הציגו עדכון לחוק הפונדקאות שיאפשר גישה שווה להליך גם לזוגות הומואים ולכל אדם בישראל החל מ-11 בינואר. "היום אפשר להיות גאים בישראל"

שר הבריאות ניצן הורוביץ ומנכ"ל המשרד, פרופ' נחמן אש, הציגו היום (שלישי) עדכון לחוק הפונדקאות, שיאפשר גישה שווה להליך גם לגברים יחידים, לזוגות הומואים ולכל אדם בישראל החל מ-11 בינואר.

הורוביץ אמר בהמשך לכך כי "זהו יום היסטורי למאבק הלהט"בי בישראל ולחברה הישראלית כולה. אנחנו שמים סוף לעוול ולאפליה של שנים - מהפכת השוויון בפונדקאות יוצאת לדרך. חוזר המנכ"ל החדש מעגן את פסיקת בג"ץ וקובע בפשטות את מה שהיה אמור להיות לגמרי מובן מאליו – שיוויון".

השר הורוביץ על עדכון חוק הפונדקאות

בהמשך לכך, הוסיף כי "מעתה נתייחס לכל הורה ולכל משפחה באופן שווה. לכל אחד הזכות להורות. סטרייטים ולהט"בים יחידים וזוגות. הרחבנו את הפרשנות ואני שמח לעדכן שגם טרנסג'נדרים יוכלו לגשת להליך פונדקאות בישראל".

לבסוף, סיכם שר הבריאות את הדברים בנימה יותר אישית: "המאבק לשוויון, של הקהילה הגאה ושל כל אדם, הוא המאבק שלי. כשר הומו שמכיר היטב את ההדרה והאפליה, הצבתי לעצמי כמטרה להפוך את משרד הבריאות לספינת הדגל של זכויות האדם והשוויון. מערכת הבריאות הישראלית נהיית לאחת המתקדמות ביותר בעולם ביחסה ללהט"ב ולכל אדם. היום אפשר להיות גאים בישראל".

כזכור, לפני כחצי שנה שופטי בג"ץ קבעו פה אחד כי יש להתיר הסדר פונדקאות לזוגות לגברים בישראל תוך חצי שנה, זאת על מנת לאפשר גיבוש הנחיות מקצועיות מתאימות. בזמנו, נכתב בפסק הדין כי "לאחר שבמשך למעלה משנה לא עשתה המדינה דבר לצורך קידום תיקון חקיקה מתאים, קבע בית המשפט כי לא ניתן להשלים עם המשך הפגיעה הקשה בזכויות אדם הנגרמת כתוצאה מהסדר הפונדקאות הקיים".