אחרי שהתפטר: אבי מעוז יחזור לתפקידו כסגן שר

יו"ר נעם, שהתפטר לפני כשלושה חודשים לאחר שגילה "שאין כוונה רצינית לקיים את ההסכם הקואליציוני", ישוב לתפקידו כסגן שר לאחר שהודר מולו תקציב הרשות לזהות יהודית-לאומית

אבי מעוז
יו"ר נעם אבי מעוז | צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

כשלושה חודשים אחרי שהודיע על התפטרותו, יו"ר נעם אבי מעוז ימונה מחדש לתפקיד סגן שר אחרי שהוסדר מולו תקציב הרשות לזהות יהודית-לאומית.

בפברואר שיר מעוז מכתב התפטרות לראש הממשלה בנימין נתניהו, שבו הודיע כי הוא מפסיק את תפקידו בממשלה כסגן שר וימשיך כחבר כנסת: "לתדהמתי גיליתי שאין כוונה רצינית לקיים את ההסכם הקואליציוני ביחס לרשות לזהות לאומית יהודית. אשר על כן, החלטתי להתפטר מתפקידי".

אבי מעוז
יו''ר נעם, אבי מעוז | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

"כידוע לך", כתב מעוז, "ניסיתי לאורך כל החודשיים האחרונים, מאז כינונה של הממשלה, לפעול למימוש ההסכמים בינינו, תוך יצירת שיתוף פעולה עם חברי השרים, כדי לבטל את נהלי משרד החינוך, משרד הרווחה ומשרד הבריאות מתקופת ממשלת לפיד, נהלים אשר עניינם לשנות את מושגי היסוד שלנו כעם ישראל ושל המשפחה היהודית".

"עוד ניסיתי, יחד עם חברי לקואליציה, להביא לכתיבת עמדת מדינה חדשה לבג''ץ הכותל", הוסיף מעוז, "לפיה הממשלה תפעל לשמור על קדושת הכותל ותעצור את הפעולות לחלוקתו. כמו כן ניסיתי לפעול בכדי להחזיר את האב והאם לטפסים הרשמיים של משרדי הממשלה, כפי שהבטחנו לבוחרינו וכפי שנחתם בהסכם הקואליציוני אתנו, אך כל אלו לא צלחו לעת עתה".