לקראת ההצבעה על חוק "ממדים ללימודים": מאות הפגינו מחוץ לכנסת

ברקע המאבק הפוליטי על מימון שכר הלימוד ללוחמים משוחררים, מאות מפגינים מחוץ לכנסת בדרישה שהחוק שיעלה היום להצבעה בקריאה ראשונה - יעבור. "אל תתנו לנו לנשור מהאקדמיה", קראו המפגינים ושר הביטחון גנץ אמר שיגיע להצבעה ישר לאחר נחיתתו מארה"ב, ושלח מסר לליכוד: "פוליטיקה - לא על גבם של לוחמי צה"ל"

זמן צפייה: 11:24

ברקע המאבק הפוליטי על חוק "ממדים ללימודים", מאות סטודנטים ולוחמים משוחררים הפגינו הבוקר (שני), מחוץ לכנסת לקראת כינוס מליאת הכנסת להצבעה על החוק בקריאה ראשונה. המפגינים, שדרשו את אישור החוק, קראו: "לוחמים מעל הכול, גם ימין וגם משמאל"; "לא רוצים להתחנן, את המילגה מי יממן?" ו-"צריך את הכסף מיד - כולם מצביעים בעד".

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-2205231101' autoplay='0' credit='' desc='המפגינים מחוץ לכנסת' poster='' kid='1_w481wopr' duration='22']

יו"ר ההתאחדות הסטודנטים הארצית , אלחנן פלהיימר, אמר בהפגנה: "הבוקר אנחנו קוראים ממשכן הכנסת - לפוליטיקאים, לקואליציה ולאופוזיציה - תסתדרו! יש לכם עוד כמה שעות כדי לגרום לזה שהחוק יעבור בהסכמה מלאה. אל תתנו לסטודנטים ולוחמים לנשור מהאקדמיה, אל תגרמו לאובדן האמון - תתעוררו!".

המפגינים על חוק ''ממדים ללימודים''
המפגינים על חוק ''ממדים ללימודים'' | צילום: התאחדות הסטודנטים.ות הארצית

חבר הכנסת מהליכוד שלמה קרעי שוחח עם המפגינים, ואמר: "תבינו, אנחנו האופוזיציה. התפקיד, ולא רק התפקיד - הזכות והחובה שלנו היא לנסות ולהפיל את הקואליציה", דבריו נענו בצעקות רמות מצד קהל המפגינים שאמר לו: "אל תמרח אותנו, זה לא פוליטי". אחד המפגינים ביקר את דבריו של קרעי ואמר בהומור: "בשביל לקבל את הכסף, צריך להצביע מח"ל".

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-22051235' autoplay='0' credit='' desc='שלמה קרעי משוחח עם המפגינים' poster='' kid='1_4xr1tcos' duration='171']

שר הביטחון בני גנץ, כתב מוקדם יותר היום:"אני עושה כעת את דרכי חזרה לישראל מארה"ב בתום ביקור מוצלח מאוד לביטחון ישראל. עם נחיתתי בארץ, אסע ישירות לכנסת על מנת לוודא שהצעת החוק שלי 'ממדים ללימודים' תעבור למען 16,500 חיילי צה"ל שמחכים וראויים למלגה. ‏אני קורא לנתניהו ואנשי הליכוד: פוליטיקה - לא על גבם של לוחמי צה"ל".

כזכור, ההצבעה על החוק הביאה להתכתשות בין הקואליציה לאופוזיציה על אף שעבר עוד בתקופתה. הקואליציה העלתה את החוק להצבעה במתכונתו הנוכחית, אשר מממנת ללוחמים המשוחררים שני שליש משכר הלימוד. בליכוד ביקרו את החוק, וטענו שיצביעו בעדו רק אם יעמוד על מימון מלא של שכר הלימוד.