שגריר ארה"ב לשיקלי: "חושב שרוצים שנהיה מעורבים בענייני ישראל"

בכנס המכון למחקרי ביטחון לאומי (INSS) התייחס השגריר טום ניידס לדברי שר התפוצות עמיחי שיקלי - שתקף אותו לאחר שאמר בפודקאסט של CNN כי ממשל ביידן "ייעץ לנתניהו ללחוץ על הבלמים" בכל הקשור למהפכה המשפטית: "מישהו שאני לא מכיר אמר שהוא רוצה שאשאר מחוץ לענייניה של ישראל"

טום ניידס, שגריר ארה"ב בישראל
טום ניידס, שגריר ארה"ב בישראל | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

שגריר ארצות הברית בישראל טום ניידס התייחס הערב (שלישי) בכנס של המכון למחקרי ביטחון לאומי (INSS) לדבריו של שר התפוצות עמיחי שיקלי, שאמר בריאיון: "אני אומר לשגריר האמריקני תפעיל בעצמך את הברקס, ו-'Mind your own business'". ניידס אמר: "מישהו שאני לא מכיר אמר שהוא רוצה שאשאר מחוץ לעניינים של ישראל. אני חושב שרוב הישראלים לא היו רוצים שנישאר מחוץ לענייניה". דבריו של שיקלי באו לאחר שניידס אמר בפודקאסט של CNN כי ממשל ביידן ייעץ לנתניהו "ללחוץ על הבלמים" בכל הקשור למהפכה המשפטית.

בריאיון אמר שיקלי לניידס: "אתה לא סוברני לעיסוק ברפורמות משפטיות. נשמח לדון איתך בענייני יחסי חוץ וביטחון, אבל תכבד את הדמוקרטיה שלנו, עם כל האהבה והכבוד. ההתבטאות הזו של ניידס מאוד בעייתית".

השר עמיחי שיקלי
השר עמיחי שיקלי | צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

השגריר ניידס הוסיף בדבריו בפודקאסט כי התפיסה הדמוקרטית המשותפת של שתי המדינות היא זו שמאחדת את שתיהן. "לכן אנחנו אנחנו מגנים על ישראל באו"ם", הוסיף.

לדברי ניידס, "מאות אלפי בני אדם מפגינים כל שבוע נגד המהפכה המשפטית. לאזרחי ישראל ממש אכפת מהמקום הזה". בהמשך, השגריר הדגיש כי "לא נכתיב לישראל איך להתייחס לבית המשפט העליון. עם זאת, מה שמחבר בין ישראל לארצות הברית - זו הדמוקרטיה. אנו אומרים לנתניהו להאט ולהגיע להסכמות".