נתניהו: "ישראל צריכה תקציב"; גנץ: "על הליכוד לעמוד בהסכמים"

רה"מ התייחס בישיבת הסיעה למשבר הקואליציוני, והתעקש שיש להעביר תקציב חד שנתי. שר הביטחון ממשיך להתנגד: "בחירות יהיו חוסר אחריות לאומי; אם הליכוד יעמוד בהסכם תובטח יציבות כלכלית"

זמן צפייה: 01:17

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום (שני) בישיבת סיעת הליכוד למשבר הקואליציוני סביב תקציב המדינה ודרש שיהיה חד שנתי. לדבריו, "בזמן הזה אין טעם ללכת לבחירות. ישראל לא צריכה בחירות, היא צריכה תקציב. זה כל מה שהכלכלנים אומרים. אם נעביר תקציב נוכל להזרים עוד כסף לאזרחי ישראל ולתמרץ תעסוקה".

מנגד, שר הביטחון גם התייחס לסוגיה בישיבת סיעת כחול לבן, וטען כי "לפי ההסכם הקואליציוני שנחתם עם הליכוד, התקציב צריך להיות עד סוף שנת 2021. זה מה שהוסכם כשהיינו בשיא התפרצות מגפת הקורונה. אם הליכוד תעמוד בהסכם - תובטח יציבות שלטונית וכלכלית".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

בג"ץ: עובדים בבידוד לא יהיו זכאים עוד לימי מחלה באופן גורף

ריבלין: "אסור לפגוע בחופש המחאה – לא תהיה סובלנות לאלימות"

מפגיני הדגלים השחורים נגד אוחנה: "נחשפה המזימה לסיכול המחאה"

בנימין נתניהו
בנימין נתניהו | צילום: רויטרס

יו"ר כחול לבן הוסיף כי "מגיע לאזרחי ישראל רשת ביטחון לשנה קדימה. לשם כך דרוש תקציב מדינה, תקציב אחראי עם יציבות ארוכת טווח. אף אחד לא צריך לקום בבוקר ולשאול מה יהיה גורלו. הליכה לבחירות רביעיות בתוך שנה היא פשוט חוסר אחראיות לאומי והתעלמות מרצון העם, אני מסרב להאמין שיש אדם במדינה שמעלה על דעתו יציאה לבחירות".

כמו כן, נתניהו ציין כי "אנחנו זקוקים למשמעת קואליציונית, מהרגע שהתקבלה החלטת קואליציה צריך לכבד אותה. אי אפשר ששרים חברי כנסת יעשו דין לעצמם. אני מגבה כל צעד שיו"ר הקואליציה מיקי זוהר יחליט עליו, כדי להבטיח את המשמעת הקואליציונית".

בני גנץ
בני גנץ | צילום: רויטרס

לאחר מכן ראש הממשלה נזף בחברי הליכוד: "אני פה עשרות שנים, רק פעם אחת הצבעתי נגד עמדת הממשלה. הרבה פעמים הצבעתי נגד דברים שהאמנתי בהם. בפעם אחת שהצבעתי נגד הממשלה אמרתי לחברי הליכוד - 'אתם רשאים לסלק אותי מהתנועה כי עשיתי דבר מצפוני שאני יכול לעשות פעם בעשרות שנים'. תבינו, אי אפשר לנהל את הדברים ככה. אנחנו בתוך קרב קשה מאוד - אני מבקש מכולם ליישר קו מיידית".

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן גם התייחס בישיבת סיעתו לסוגית התקציב. "כל מי שעוקב אחרי המערכת הפוליטית מבין שנתניהו מוביל את ישראל לבחירות רביעיות", אמר ליברמן. "כשאני שומע את ויכוחי הסרק סביב התקציב - כשכל ההפרש הוא שלושה חודשים, ברור שזה רק תירוץ".

אביגדור ליברמן
אביגדור ליברמן | צילום: מיכאל לוריה

"למעשה, מבחינה כלכלית, אנחנו זקוקים לוודאות, ללא קשר לתקציב כזה או אחר", המשיך יו"ר ישראל ביתנו. "כרגע, כשמתעקשים על תקציב כזה או אחר, ברור שמחפשים איך לפרק את החבילה ולגרור אותנו לבחירות נוספות".