סקר חדשות 13: מי מוביל במנדטים - וכמה מתנגדים להדחת גלנט?

ברקע הדרמה הפוליטית והתקיפה חסרת התקדים בלבנון, אם הבחירות היו נערכות היום המחנה הממלכתי הייתה המפלגה הגדולה בישראל, כשהליכוד צמודה אליה עם 21 מנדטים. מפלגה של בנט וליברמן הייתה זוכה ל-34 מושבים. בנוסף, כ-63% מהציבור מאמינים שהמהלך של נתניהו מול סער וגלנט מונע משיקולים פוליטיים | הנתונים המלאים

זמן צפייה: 06:45

בצל הדרמה הפוליטית סביב גדעון סער ויואב גלנט, ולאחר התקיפה חסרת התקדים בלבנון, לפי סקר חדשות 13 שפורסם הערב (שלישי) במהדורה המרכזית, אם הבחירות היו נערכות היום המחנה הממלכתי בראשות בני גנץ הייתה המפלגה הגדולה בישראל עם 22 מנדטים, כשהליכוד בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו צמודה אליה עם 21 מושבים.

לפי הסקר, המפלגה השלישית בגודלה תהיה ישראל ביתנו עם 14 מנדטים, כאשר יש עתיד נמצאת רק במקום הרביעי עם 13. לאחר מכן ש"ס ועוצמה יהודית עם 10 ו-9 מנדטים בהתאמה, ואחריהן רשימת הדמוקרטים בראשות יאיר גולן עם 8 מנדטים. יהדות התורה מקבלת בסקר 7 מנדטים, ורע"מ זוכה ל-6 מנדטים.

חד"ש-תע"ל והציונות הדתית מקלות 5 מנדטים כל אחת, ולפי הסקר, בל"ד (2.7) והימין הממלכתי בראשות גדעון סער (1.4), לא עוברות את אחוז החסימה. ממפת הגושים עולה כי לגוש מתנגדי נתניהו יש 63 מנדטים, בעוד שתומכי נתניהו מקבלים 52 מנדטים, כאשר בתווך חד"ש-תע"ל.

ח"כ בני גנץ
ח"כ בני גנץ | צילום: רויטרס

עם זאת, מפת המנדטים משתנה באופן מהותי במידה ומוקמת מפלגה חדשה בראשות רה"מ לשעבר נפתלי בנט ואביגדור ליברמן, כשבמקביל גדעון סער משולב בליכוד. במצב כזה, המפלגה החדשה היא הגדולה ביותר עם 34 מנדטים, כשהליכוד במקום השני עם 19 מנדטים, והמחנה הממלכתי נפגעת באופן משמעותי ויורדת ל-14 מנדטים בלבד, כמו גם יש עתיד שיורדת ל-9 מנדטים.

ש"ס מקבלת 10 מנדטים, 9 מושבים מקבלת עוצמה יהודית, יהדות התורה נותרת עם 7, הדמוקרטים עם 6, וחד"ש, רע"מ והציונות הדתית עם 4 מנדטים לכל אחת. בל"ד עדיין לא עוברת את אחוז החסימה. במצב שכזה, גוש מתנגדי נתניהו זוכה ל-67 מנדטים, אל מול 49 מנדטים בלבד של גוש תומכי נתניהו.

ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט ויו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן בפגישה משותפת
ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט ויו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן בפגישה משותפת

עוד נשאלו המשיבים בסקר האם הם תומכים בהדחת יואב גלנט מתפקיד שר הביטחון ומינוי סער במקומו, או מתנגדים לכך. כ-49% מתנגדים למהלך, אל מול 24% בלבד שתומכים בצעד. לשאלה האם הדחת גלנט ומינוי סער נובעים משיקולים פוליטיים או שיקולי טובת המדינה, רוב משמעותי של 63% מאמינים כי מדובר באינטרס פוליטי, אל מול 24% שמאמינים כי מדובר בצעד הנובע למען טובת המדינה.

בנוסף נשאלו המשיבים האם לדעתם ישראל צריכה לצאת למלחמה רחבה בלבנון בעת הזו. כ-52% האמינו כי יש צורך במלחמה בצפון, שמנגד כ-30% מאמינים שאין בכך צורך בעת הזו. בשאלה נוספת 58% מהמשיבים מאמינים שהמשטרה מושפעת לרעה מהשר איתמר בן גביר, כשרק 27% מאמינים כי הארגון מושפע לטובה.

הסקר נערך על-ידי מכון המחקר מאגר מוחות בשיתוף פאנל פרוייקט. גודל הטעות הסטטיסטית היא 3.6% ברמת ביטחון של 95%