אבי מעוז: "ההסכמים הקואליציוניים לא כוללים את מצעדי הגאווה"

אחרי שחתם עם הליכוד על הצטרפות לממשלה, אמר יו"ר נעם כי "ההסכמים הקואליציוניים לא כוללים את מצעדי הגאווה". הוא הוסיף כי הוא יקבל אחריות על ארגון נתיב: "מבחינתי זו סגירת מעגל". עוד אמר: "אני מודע לקולות הנהי והדאגה, לשיימינג ולהכפשות כלפיי. אל תתבלבלו. אין מה לדאוג"

זמן צפייה: 03:10

בישיבת סיעת נעם אמר יו"ר המפלגה אבי מעוז - יממה אחרי שחתם עם הליכוד על הצטרפות לממשלה - כי "ההסכמים הקואליציוניים לא כוללים את מצעדי הגאווה". הוא הוסיף כי "אתמול חתמנו על נספח להסכם הקואליציוני עם הליכוד. אקבל אחריות על הארגון נתיב. מבחינתי זו סגירת מעגל. מאותה הפגישה לפני 38 שנים עם רוה"מ המיועד, שאף ציין זאת בספרו, ועד היום, אני קשור אל המאבק ההרואי של אסירי ציון ומסורבי העלייה ברצונם לעלות לארץ".

לדברי מעוז, "נפלה בחלקי הזכות להיות שותף פעיל בתהליך שיבת ציון. תחילת חלקי במאבק הייתה במשך שנה וחצי של פעילות ברחבי העולם, יחד עם אביטל שרנסקי, מתוך מטרה להביא לשחרורם של אסירי ציון, ובראשם נתן שרנסקי, מסורבי העלייה וכל יהדות ברית המועצות לשעבר, או כפי שנקראו אז ’יהדות הדממה’.

"כתוצאה ממאבקנו אז, וכתוצאה ממאבקם של רבים רבים אחרים, וכתוצאה מפעילותו של הארגון נתיב, או כפי שהיה קרוי אז 'לשכת הקשר', נפלו חומות הברזל של ברית המועצות לשעבר, ועלייתם של למעלה ממיליון יהודים התאפשרה והייתה למציאות קיימת. מבחינתי האישית, סגירת המעגל עם קבלת האחריות על הארגון נתיב תחתום את מעורבותי הפעילה בתהליך שיבת ציון המופלא של עם ישראל השב מארבע קצוות תבל אל ארצו ומקומם בה את מדינתו. אני מודה לראש הממשלה המיועד על ההזדמנות שהוא נותן לי להמשיך ולהיות שותף בתהליך המופלא של שיבת ציון".

אבי מעוז
יו''ר נעם, אבי מעוז | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

עוד אמר יו"ר נעם: "אני מודע לכל קולות הנהי והדאגה, לשיימינג ולהכפשות שמופנים כלפיי, לצד הרבה מאוד קולות של אהדה ושל תמיכה שאני מקבל. אני רוצה לומר בנימה אישית: קיבלתי הבוקר הודעה מהמ"פ שלי לשעבר ששירתתי לצידו כשלושים שנה בסדיר ובמילואים. הוא איננו שומר תורה ומצוות. בכוונה אינני מזכיר את שמו, מכיון שלא קיבלתי את רשותו לכך. וכך כתב לי בהודעתו: 'בוקר טוב. ברכותיי על הצטרפותך לממשלה. אצלי אתה עומד על הנגמ"ש בלבנון, פוקח עין ומתפלל עת הסתערנו על אויבינו. אתה מלווה בנאמנות אין קץ את אביטל בדרך לשחרור בעלה. איש עשייה לאומית ציונית, 'ואהבת לרעך כמוך', והגנה על החלשים בקרבנו, גר, יתום ואלמנה. יישר כח".

"רבותיי, אדם שמכיר אותי מקרוב במצבים של חירוף נפש ולחימה, ואיננו שומר תורה ומצוות. כשהתקשרתי אליו להודות לו, פתח במילים האלו: 'נשמה, אותי אף אחד לא יבלבל. תצליח בשליחותך'. כך אמר לי. ואני פונה מכאן לכל עם ישראל: אל תתבלבלו, אין מה לדאוג. אחיכם ובשרכם אנוכי. באתי לשרת את מדינת ישראל ואת כל תושביה על פי אמונתי ודעותיי. אמשיך בכך בנחישות, ברגישות לכל אדם ובאהבה למדינת ישראל ולכל אחד ואחד מתושביה".