סמוטריץ': "איילת שקד נטשה ופילגה – למה שתהיה מספר אחת?"

בכיר איחוד מפלגות הימין אמר בריאיון לגל"צ כי הוא תומך באיחודים לקראת הבחירות, אך ביקר את האפשרות ששרת המשפטים תעמוד בראש המפלגה: "עשתה טעות שכתוצאה ממנה כל המדינה נמצאת בסחרור"

זמן צפייה: 01:34

(בווידאו: נתניהו שוקל לשנות את הרכב ממשלת המעבר ולפטר את בנט ושקד)

בכיר איחוד מפלגות הימין, חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ', התייחס הבוקר (ראשון) לאפשרות כי שרת המשפטים איילת שקד תעמוד בראש המפלגה בבחירות הקרובות ואמר: "לא ברור למה שאיילת תהיה מספר אחת. נניח שהיא רוצה לחזור - בסדר, מאיפה הציפייה הזו? נטשת, ריסקת, פילגת, עשית טעות שכתוצאה ממנה כל מדינת ישראל נמצאת בסחרור, את רוצה לחזור? אפשר לשקול זאת חיובית, אני לא חושב שיש סיבה בעולם כמספר אחת". הדברים נאמרו בריאיון לגלי צה"ל.

בריאיון, הבהיר סמוטריץ' כי הוא בעד חיבורים בין סיעות ימין, ואמר כי לדעתו מפלגתו צריכה להיות הבסיס לכל חיבור כזה. "אי אפשר לדעת איך נרוץ בבחירות, אני מקווה שמימין לליכוד תהיה מפלגה אחת בלבד ושאחרים שלא יצליחו להשתלב בה לא יכניסו את כולנו להרפתקאות נוספות. הפיצולים האלה גרמו לנו נזקים גדולים", אמר חבר הכנסת.

לעוד כתבות בנושא:

ללא בנט ושקד: נתניהו שוקל לשנות את הרכב ממשלת המעבר

ברקע המגעים להקמת ממשלה: ליברמן ושקד נועדו לאחרונה פעמיים

שקד: "יוצאת לחירות משלי לפרק זמן שאינני מתחייבת מהו"

ח"כ בצלאל סמוטריץ', הבית היהודי
ח"כ בצלאל סמוטריץ', הבית היהודי | צילום: החדשות 13

"אחרי ההתנהלות חסרת האחריות של ליברמן, האחראים השניים לכך שאנחנו הולכים לבחירות שניות ולא מצליחים להקים ממשלת ימין זה הימין החדש, שלקחה הימור מסוכן, והסיכון התממש והיא לא עברה את אחוז החסימה ואיבדה לנו הרבה מאוד קולות לימין", הוסיף סמוטריץ'. "אם בנט ושקד היו עוברים או נשארים איתנו והיינו מקבלים עוד שניים-שלושה מנדטים, הייתה לנו היום ממשלת ימין מצוינת".

"פוליטיקה זה לא סטארט אפ, לא לוקחים בה הימורים. זה חוסר אחריות להתנהג ככה במערכת פוליטית", תקף בכיר איחוד מפלגות הימין. "כולם צריכים לשים את טובת העניין לנגד עיניהם, השאלה היא לא איך אדם כזה או אחר חוזר לחיים הפוליטיים אלא איך תהיה מפלגה אחת שתמקסם את הקולות שמימין לנתניהו".

נפתלי בנט ואיילת שקד
נפתלי בנט ואיילת שקד | צילום: החדשות 13

"אפשר לשקול חיבורים נוספים, אם זה יצליח - טוב, אם לא, אז כל מי שכבר עשה טעות אחת וגבה מאיתנו מחיר כבד, צריך לשבת בבית ולעשות חשבון נפש, בשום פנים לא לרוץ לבד", הוסיף סמוטריץ'. "מי שישתלב במארג הזה, ברוך הבא. מי שלא - צריך לשבת בבית. אוי ואבוי אם אנשים יאיימו שירוצו ויזרקו קולות לפח, רק כדי לכפות על מישהו לקחת אותם איתו, לא ככה עובדים".

סמוטריץ' התייחס גם לפרסומים לפיהם ראש הממשלה נתניהו הציע למפלגת העבודה להיכנס לממשלה תמורת כמה תיקים, ואמר כי "זה לא משנה אם היו הצעות כאלה או לא, זה לא היה יוצא לפועל כיוון שאנחנו לא היינו נכנסים לממשלה שבה יושבות סתיו שפיר ושלי יחימוביץ', ושיש להן תפקידי מפתח ווטו על חקיקה שעליה הלכנו לבחירות וקיבלנו את המנדט".

טל רוסו
טל רוסו | צילום: החדשות 13

"צריך לזכור שגם בלעדינו אין ממשלה", הוסיף חבר הכנסת. "נתניהו היה צריך גם את ההסכמה שלנו למהלך כזה, ואני מניח שהוא לא היה מקבל אותה. אם היה מדובר על הצטרפות של טל רוסו בלבד כשר ביטחון, אני מניח שגם אני הייתי מוכן ללכת אליו משום שהוא לא ממש איש שמאל ויכול היה לעשות עבודה מצוינת. אם מדובר על כל מפלגת העבודה, שחבריה ממוקמים עמוק בשמאל הקיצוני - לא היינו מסכימים".

בתגובה לדברי השר צחי הנגבי, שאמר כי הוא תומך בממשלה עם כחול לבן, אמר סמוטריץ': "אני מקווה שזה לא יקרה ואני רוצה להאמין שנתניהו יעמוד בהתחייבות שלו להקים ממשלת ימין. אולם, אני בוודאי לא רגוע והמסקנה שלי היא שאנחנו צריכים לעבוד קשה ולייצר ממשלה גדולה מימין לליכוד, כדי שנוכל למנוע חולשות שיש מעת לעת לנתניהו".

בתוך כך, במפלגת זהות אישרו הלילה כי יו"ר המפלגה משה פייגלין ונפתלי בנט נפגשו בשבוע שעבר ודנו בחיבור אפשרי ביניהם לקראת הבחירות. פייגלין דרש כי ראש מפלגה כזו, אם אכן תקום, ייחבר בפריימריז.

"אני קורא לשרים בנט ושקד העומדים בראשות הימין החדש ולכל אחד ואחת הרואים עצמם חלק ממחנה החירות להעמיד עצמם לבחירת הציבור, בצורה של פריימריז פתוחים שבהם יוכלו להשתתף כלל אזרחי ישראל, והם אשר יקבעו מי יעמוד בראש רשימת מחנה החירות - ולאחריו תתבצע חלוקה הוגנת ושקופה בין המפלגות שירוצו יחד כבלוק טכני", כתב פייגלין.