סמוטריץ' ליו"ר הכנסת: כנס את המליאה כדי להצביע על פיזור הכנסת

יו"ר הציונות הדתית שלח מכתב לח"כ מיקי לוי ובו קרא לו לכנס את המליאה באופן מיוחד אחרי החג ובמהלך הפגרה, כדי להצביע בקריאה טרומית על פיזור הכנסת. "הממשלה היא למעשה ממשלת מיעוט שלא זוכה לרוב בכנסת פוגעת באופן אנוש בדמוקרטיה"

זמן צפייה: 01:31

יו"ר רשימת הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ', שלח הערב (שני) מכתב ליו"ר הכנסת מיקי לוי, ובו ביקש לכנס באופן מיוחד את מליאת הכנסת לצורך קידום הצבעה טרומית לפיזור הכנסת ה-24.

"כפי שבוודאי ידוע לך היטב, לאחר פרישתם של שותפכם ממפלגת רע"מ מהקואליציה אין לממשלה ולקואליציה רוב", כתב סמוטריץ' והוסיף: "המצב הקיים בו הממשלה היא למעשה ממשלת מיעוט שלא זוכה לרוב בכנסת פוגעת באופן אנוש בדמוקרטיה וכפועל יוצא גם באמון הציבור. אין מנוס מלפזר את הכנסת ה-24 ולצאת לבחירות דמוקרטיות".

כזכור, מועצת השורא החליטה אמש להקפיא זמנית את חברות מפלגת רע"מ בקואליציה, זאת בעקבות אירועי סוף השבוע האחרון בהר הבית, והזעם בקרב גורמים במפלגה ובתנועה האיסלאמית על כניסת כוחות הביטחון למסגד אל-אקצא.

המועצה החליטה על הקפאת החברות גם בכנסת, וקראה לכל חברי הכנסת הערביים ללכת בעקבותיהם ולעשות את אותו מעשה. יש לציין כי לא ניתן להקפיא חברות בכנסת, ונבחרי הציבור לא יכולים לפרוש כסיעה מהכנסת. בסביבת שר החוץ יאיר לפיד היו בקשר עם גורמים ברע"מ במהלך היום, ולא הופתעו מההודעה, אך גורמים בקואליציה מקווים שניתן יהיה להחזיר את הגלגל לאחור כשהמצב יירגע.