ניסיון נוסף לאיחוד: סמוטריץ' ובן גביר ייפגשו בביתו של נתניהו

כשלושה שבועות נותרו עד סגירת הרשימות בבחירות לכנסת ה-25, וראש האופוזיציה לא מוותר על איחוד במפלגות שמימין לליכוד. נתניהו הזמין את יו"ר הציונות הדתית ויו"ר עוצמה יהודית לפגישה משולשת אחר הצהריים בקיסריה

זמן צפייה: 00:46

בניסיון נוסף להוביל לאיחוד במפלגות שמימין לליכוד, ראש האופוזיציה בנימין נתניהו הזמין היום (שישי) את יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ ויו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר לפגישה משולשת אחר הצהריים בביתו של נתניהו בקיסריה.

מוקדם יותר השבוע פרסם נתניהו סרטון בו הוא קרא לריצה משותפת של סמוטריץ' ובן גביר. "רק ריצה משותפת תבטיח ממשלה בלי המשותפת", אמר נתניהו בסרטון, "לכולנו משימה אחת - להקים ממשלה לאומית חזקה ויציבה ל-4 השנים הקרובות. לצורך זה חייבים קודם כל דבר אחד - לאחד את הכוחות, ולא לפצל אותם".

"לכן, אני קורא ל'ציונות הדתית' ול'עוצמה יהודית' לרוץ יחד בבחירות", הוסיף נתניהו, "אסור לקחת סיכון. רק ריצה משותפת תבטיח ששתי המפלגות יעברו בוודאות את אחוז החסימה. איחוד הכוחות הוא צו השעה".

בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר
ח''כ בצלאל סמוטריץ' וח''כ איתמר בן גביר, ארכיון

ח"כ סמוטריץ' הגיב לדברי נתניהו וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "‏שמעתי את דבריו של ראש הממשלה לשעבר ובעז"ה לעתיד, בנימין נתניהו, ואני מסכים איתו וקורא לחברי איתמר - בוא נשב כבר מחר במטרה אמיתית לקדם ריצה משותפת למען ניצחון הימין בבחירות".

ח"כ בן גביר הגיב גם הוא לדברים: "אדוני רה"מ לשעבר ובעתיד. אתה יודע באופן אישי כמה רדפנו חודש וחצי אחרי סמוטריץ' למען אחדות שוויונית, קבענו פגישות שסמוטריץ' ביטל, אחרות התבררו כסרק. ניסינו בכל דרך עד שהבנו שאין פרטנר. בצלאל מעוניין בשיקלי ונמצא עימו במו"מ. אנחנו מכבדים את החלטתו ונעשה הכל כדי למצות את קולות הימין".

ח''כ איתמר בן גביר מודיע כי ירוץ לבד בבחירות
ח''כ איתמר בן גביר מודיע כי ירוץ לבד בבחירות

כזכור, בשבוע שעבר הודיע בן גביר כי מפלגת "עוצמה יהודית" תרוץ לבד בבחירות הקרובות. "סמוטריץ' רצה שישה מקומות מתוך 8", אמר בן גביר במסיבת עיתונאים, "אנחנו גדולים יותר ממנו, הוא רוצה דתיים לאומיים קלאסיים. אני לא טורק את הדלת אבל אני מתכוון לנצח".

לפני כינוס מסיבת העיתונאים פנה יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' לבן גביר, וביקש ממנו להגיע להסכמות בנוגע לריצה משותפת. "כששילבנו כוחות יחד - הצלחנו", אמר סמוטריץ', "יש לנו עוד חודש עד סגירת הרשימות, בוא לחדר המשא ומתן. ניהלנו יחד מאבק להפלת הממשלה שנשענה על האחים המוסלמים בהצלחה אדירה, בוא לחדר המשא ומתן כדי למקסם את קולות המחנה הלאומי".

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-the-main-edition-clips-part-2408222035' autoplay='0' credit='' desc='סקר חדשות 13: הליכוד ונתניהו צונחים ל-30 מנדטים' poster='' kid='1_l5wdjyro' duration='']

לפי סקר חדשות 13 שערך פרופ' קמיל פוקס ושודר השבוע במהדורה המרכזית, הליכוד ונתניהו צונחים ל-30 מנדטים לאחר שבועות שבהן נעו בין 35-33 מנדטים. עם זאת, גוש הימין זוכה ל-61 מנדטים על אף הפיצול בין הציונות הדתית לבין עוצמה יהודית כשבן גביר מקבל בסקר 9 מנדטים וסמוטריץ' זוכה ל-7 מנדטים.