סמוטריץ' מאיים: אם לא יועברו הסמכויות - אצביע נגד התקציב

פרסום ראשון: שר האוצר והשר במשרד הביטחון איים כי אם לא יועברו אליו הסמכויות על המנהל האזרחי, בהתאם להסכמים הקואליציוניים, הוא לא יתמוך בתקציב המדינה שיעלה בשבוע הבא להצבעה. הצעת החלטה הועלתה בנושא לממשלה אך הסוגיה עלולה להיות בעייתית בבית הדין בהאג

זמן צפייה: 01:03

פרסום ראשון: שר האוצר והשר במשרד הביטחון בצלאל סמוטריץ' איים על ראש הממשלה בנימין נתניהו שאם לא יועברו אליו הסמכויות שהובטחו לו בהסכמים הקואליציוניים - אחריות על המנהל האזרחי והחיים האזרחיים ביהודה ושומרון - הוא לא יתמוך בתקציב המדינה, כך פורסם הערב (רביעי) במהדורה המרכזית.

סמוטריץ' נזהר מלהגיד את הדברים בפומבי בשל היותו שר האוצר אך העביר את המסר לנתניהו. יש ציין כי כבר הייתה הצעת החלטה לממשלה שמסדירה את העניין. בהצעה הפרידו בין מה נחשב לתחום הביטחוני ויישאר באחריות שר הביטחון יואב גלנט - ומה נחשב אזרחי כמו הריסת בתים וכו'.

עם זאת, היה מי שהזהיר את נתניהו - מהחלטת ממשלה כזו. בבית הדין הבינלאומי בהאג ישנה חקירה פתוחה על פשעי המלחמה של ישראל בשטחים, כלומר הבנייה בתנחלויות והתנהלות המדינה ביהודה ושומרון. במידה והדברים יעברו כהחלטת ממשלה הדבר עלול להיחשב כסיפוח דה-פקטו. נתניהו החליט לקח צעד אחורה והורה לסמוטריץ' וגלנט להגיע להסכמה ביניהם להסכמה ביניהם.

פינוי כרם סמוך לשילה, 40 עצורים
פינוי כרם סמוך לשילה

כזכור, לפני שבוע, על רקע פינוי כרם בן אליהו בגוש שילה שבבנימין, תקף סמוטריץ' את שר הביטחון: "עקירת הכרם היא עוול זועק לשמים שאפשר וצריך היה למנוע. עוול ארוך שנים של המנהל האזרחי ושל בג"ץ. בדיוק כדי להפסיק את הרדיפה ארוכת השנים ואת ההתעמרות המפלה הזו נגד המתיישבים דרשנו וקיבלנו בהסכם הקואליציוני את האחריות על המנהל האזרחי ועל החיים האזרחיים ביהודה ושומרון".

שר הביטחון יואב גלנט בטקס חילופי הרמטכ''ל
שר הביטחון יואב גלנט

עוד אמר סמוטריץ': "אני דורש מרה"מ להעביר לידי את הסמכויות לאלתר. אם לגלנט יש עם זה בעיה הוא מוזמן לשים את המפתחות. אני משוכנע שיש רבים בליכוד ישמחו למלא את מקומו במשרד הביטחון". יצוין כי הליך הפינוי נדון בבג"ץ, ובעל הכרם התחייב לפנותו. עם זאת, ראש הממשלה בנימין נתניהו ידע על המהלך כבר אתמול, אך רק לקראת סופו החליט לעצור אותו".