הציונות הדתית במתקפה: "הליכוד שולח צייצנים ופרשנים לשקר ולקלל"

לאור המשבר במשא ומתן הקואליציוני הוציאה מפלגתו של סמוטריץ' הודעה ובה נטען כי נתניהו חזר בו מכל ההסכמות עמם. "מי פה רוצה להקים ממשלה ומוותר ופרגמטי, ומי פה מטרתו לרמוס להשפיל ולהקטין את הציונות הדתית?"

בצלאל סמוטריץ', בנימין נתניהו
בצלאל סמוטריץ', בנימין נתניהו | צילום: רויטרס, יונתן זינדל פלאש 90

לאור המשבר במשא ומתן הקואליציוני, מפלגת הציונות הדתית הוציאה הערב (רביעי) הודעה ובה מתקפה חזיתית נגד הליכוד. "האמת, קשה לרדוף כל יום אחרי עשרות ספינים שקריים שהליכוד מוציא מגמתית לעיתונאים", נמסר, "אנחנו בכלל מאמינים שנכון לנהל מו"מ בחדר ולא בתקשורת. אבל הליכוד החליט למרבה הצער לקבוע פגישות משא ומתן בקושי אחת לשלושה ימים ובין לבין לתדרך ולהספין כדי להכפיש ולהקטין אותנו, ולשלוח גדודי צייצנים ו'פרשנים' לשקר, לקלל ולגדף בוולגריות".

בהמשך ההודעה מבקשים בציונות הדתית "לעשות סדר בסוגיית התיקים מול כמה ספינים שרצים", ולדבריהם: "ביקשנו את תיקי ביטחון, חינוך ודתות. נתניהו ביקש שנרד מביטחון וניקח אוצר עם אחריות על ההתיישבות והמנהל האזרחי - הסכמנו. ביקש שנעשה רוטציה על אוצר מול פנים ותחבורה של דרעי - הסכמנו. ביקש שנוותר על חינוך ונסתפק באחריות על חינוך דתי - הסכמנו. ביקשנו דתות, ביקשו שנוותר ונגיע להסכמות עם דרעי - הסכמנו".

"אתמול בלילה חזר בו מכל ההסכמות", הוסיפו בציונות הדתית, "אז מי פה רוצה להקים ממשלה ומוותר ופרגמטי. ומי פה מטרתו לרמוס להשפיל ולהקטין את הציונות הדתית?! אנחנו מציעים לליכוד להתחיל לנהל משא ומתן רציני. ולכל אלה שמאיצים בנו לוותר על הכל, לסגור בכל מחיר ולהקים ממשלה מיד, קחו בחשבון שיש לנו ארבע שנים לעבוד. טעות להסתכל על הדברים דרך הכמה ימים האלה. מה שנבנה נכון עכשיו יעבוד טוב ארבע שנים, אם נילחץ היום נצטער ארבע שנים על הפספוס".

פגישת נתניהו-סמוטריץ' במשכן הכנסת
פגישת נתניהו-סמוטריץ' במשכן הכנסת

עוד נכתב בהמשך ההודעה: "ואלה שאומרים לנו להיכנס בלי להגדיר כלום והכל יהיה בסדר אנחנו רק שאלה - זה הרי לא היה בסדר למעלה מעשור. הבטחנו שהפעם זה יהיה אחרת ואנחנו עומדים על כך שכך יהיה. בביטחון, במשילות, בהתיישבות, בתיקון מערכת המשפט, בזהות היהודית ועוד. בשביל זה עבדתם קשה במערכת הבחירות הזו ובשביל זה הלכתם לקלפי והצבעתם לנו. שלחתם אותנו למשימה ואנחנו מתכוונים בעזרת השם לעמוד בה.
יש לנו הזדמנות היסטורית לשינוי ואסור לנו לפספס אותה".

"אנחנו הולכים עם נתניהו והליכוד ולא חושבים שאחרי השנתיים האחרונות אנחנו צריכים להוכיח את זה. אבל אנחנו לא נותנים שיק פתוח ולא הולכים על עיוור. קואליציה בנויה על שותפות והסכמות. אנחנו מוותרים ומתפשרים המון, אבל יש לנו קווים אדומים שעליהם גם אתם לא רוצים שנוותר, ואם נוותר עליהם תכעסו עלינו ארבע שנים, ובצדק. אז תנו אמון וגם אם זה יקח עוד קצת זמן (תמיד יש מו"מ ואף פעם לא קמה ממשלה מהר יותר) תאמינו לנו שיהיה בסדר. לא ניכנע לתכתיבים ולהכפשות, לא נילחץ ולא נוותר על הדברים החשובים".

"אנחנו מצטערים על המתקפה הפרועה וחסרת הרסן נגדנו", סיכמו בציונות הדתית, "זהו עוד ניסיון להשפיל ולרמוס את הציונות הדתית ולזלזל באידיאולוגיה ובערכים שלשמם נבחרנו. בלי כלים לעשיה לא נצליח לשנות את מה שהיה בעשור האחרון באובדן המשילות, שחיקת ההרתעה, מערכת המשפט והזהות היהודית. אין לנו עניין בהתכתשויות הדדיות. זה הזמן להרכיב ממשלת ימין ולהשיב את הביטחון לאזרחי ישראל. נעמוד על דרישותינו כדי להבטיח שמי שבחר ימין באמת יקבל ימין".

בצלאל סמוטריץ'
יו''ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' בליל הבחירות | צילום: יוסי אלוני, פלאש 90

מהליכוד נמסר בתגובה: "בצלאל, ביום של פיגועי טרור רצחניים שבו הציבור מצפה להקמת ממשלה שתחזיר את הביטחון לאזרחי ישראל - עזוב את הג׳ובים ובוא לחתום עוד הערב על הקמת ממשלת ימין על מלא".