אחרי הפגרה: שיאני הנוכחות במשכן - ואלה שבתחתית

אחרי שכנס הקיץ של הכנסת נפתח אתמול באופן רשמי, אחרי יציאה לפגרה שזכתה ללא מעט ביקורת ציבורית בצל המלחמה וגם מקרב חברי הכנסת, כעת הנתונים מתפרסמים - מי מהח"כים המשיך לעבוד בשבילנו גם בפגרה, ומי מתח ביקורת אבל בפועל דווקא ניצל את החופשה?

זמן צפייה: 01:55

כנס הקיץ של הכנסת נפתח אתמול אחרי חודש וחצי של פגרה שאליה יצאו חברי וחברות הכנסת, תוך כדי המלחמה וברקע ביקורת ציבורית רבה נגד "חופשה" בעיתוי כה בעייתי. לא מעט ח"כים התנגדו גם הם להפסקת עבודת הכנסת, וכעת הנתונים שפורסמו הערב (שלישי) במהדורה המרכזית חושפים - מי המשיך לעבוד בשבילנו גם בפגרה, ומי מתח ביקורת אבל בפועל דווקא ניצל את החופשה?

באופן לא ממש מפתיע, שיאן הנוכחות בכנסת במהלך תקופת הפגרה הוא יושב ראש הכנסת אמיר אוחנה - שבילה 216 שעות במשכן. אחריו נמצא ברשימה אחריו יושב ראש ועדת החוקה, ח"כ שמחה רוטמן מהציונות הדתית עם 190 שעות. ח"כ ינון אזולאי מש"ס, גם הוא יו"ר ועדה, נמצא במקום השלישי עם 179 שעות נוכחות בכנסת.

מליאת הכנסת
מליאת הכנסת | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בעשירייה הפותחת מופיעים רק שני חברי אופוזיציה ממפלגת יש עתיד, שחבריה התנגדו בתוקף ליציאה לפגרה - ח"כ מירב כהן וח"כ משה קינלי טור-פז. עוד ברשימת המצטיינים - מי שכיום משמש כיו"ר סיעת הימין הממלכתי, גדעון סער, עם נוכחות של 90 שעות, ויושב ראש הקואליציה אופיר כץ עם 84 שעות שבילה במשכן הכנסת בזמן הפגרה.

עד כאן לרשימת הנוכחים, ועכשיו למי שהיו נוכחים פחות: ראש האופוזיציה יאיר לפיד, שכאמור היה מראשי המבקרים את היציאה לפגרה, דווקא נח בה היטב - ובילה עשר שעות בלבד בכנסת. יו"ר מפלגת ישראל ביתנו אביגדור ליברמן שיזם את ביטול הפגרה, נכח במהלכה רק 16 שעות בכנסת. משה גפני, יושב ראש ועדת הכספים, אחת הוועדות החשובות בכנסת, בילה בה רק שבע עשרה שעות - בערך יומיים וחצי של עבודה.

לפיד בפתח כנס החורף של הכנסת
לפיד בפתח כנס החורף של הכנסת | צילום: נעם ריבקין פנטון, פלאש 90

גלית דיסטל-אטבריאן, שהתפטרה מתפקידה כשרת ההסברה פחות משבוע לאחר מתקפת 7 באוקטובר, נכחה במשכן רק 15 שעות. מתחתיה ברשימה, מרב מיכאלי, יושבת ראש מפלגת העבודה, עם 12 שעות נוכחות בלבד. כמו כן, לא מעט חברי כנסת שהו בה כחמש שעות או פחות בחודש החולף, כמו יו"ר רע"ם מנסור עבאס או אבי מעוז ממפלגת נעם.

אז אם למישהו עדיין היה ספק, טוב שהפגרה הסתיימה ושכנס הקיץ של הכנסת יוצא לדרך, ועכשיו כולם, כולל כולם, יכולים לשנס מותניים ולחזור לעבוד - לפחות עד לפגרה הבאה.