בנט מאותת לסילמן: הסנקציות של ימינה נגד יו"ר הקואליציה הפורשת

אחרי העימות אתמול בישיבת הסיעה, שבה סירבה יו"ר הקואליציה הפורשת להגיב לבנט כיצד תצביע על מינויו המחודש של מתן כהנא, בימינה הודיעו כי סילמן לא תשמש כחברה בוועדת הכנסת. בנוסף, ח"כ שירלי פינטו מונתה לחברה בוועדת הבריאות, שאותה מנהלת סילמן, כסימן לבאות ואפשרות שתודח מראשות הוועדה

זמן צפייה: 00:18

מתגבר הלחץ בימינה נגד עידית סילמן: במהלך הדיון הלילי (שלישי) בכנסת הודיע יו"ר הקואליציה בפועל בועז טופורבסקי על שינויים בהרכב ועדות הכנסת. השם המפתיע שעלה הוא שמה של יו"ר הקואליציה הפורשת עידית סילמן.

טופורובסקי הודיע כי ח"כ שירלי פינטו תחליף את סילמן כחברה בוועדת הכנסת - משמעות של הדחה מהוועדה. בנוסף, פינטו גם מונתה לחברה בוועדת הבריאות, שסילמן עדיין עומדת בראשה.  מדובר באיתות לסילמן שבמקרה של עוד מהלך נגד הקואליציה והממשלה, ישנה אפשרות שהיא תודח מראשות ועדת הבריאות.

המהלך מתרחש לאחר העימות אתמול בישיבת סיעת ימינה בין סילמן לבין ראש הממשלה נפתלי בנט. האחרון שאל את סילמן כיצד תצביע לגבי מינויו המחודש של מתן כהנא לשר הדתות. סילמן סירבה לומר - ובנט נעל את הישיבה בכעס.

אתמול שוחח הח"כ המודח יום טוב כלפון עם חדשות 13 והבהיר כי הוא לא עמד בפני עריקה מהקואליציה בניגוד לשמועות. "לא ניהלתי מו"מ עם הליכוד", אמר כלפון, "אמרו לי שרוצים את כהנא כדי לייצב את המצב בכנסת, אולי יום אחד נדע אם זאת הייתה הסיבה".

"אלה היו שמועות מרושעות", הוסיף כלפון שאמר גם כי הוא מקווה שהשמועות לא הובילו להחלטה להוציא אותו מהכנסת. "אני רוצה להאמין באנשים שאני עובד איתם המון שנים. אולי יום אחד נדע למה זה קרה. אני יודע גם שח"כ נורבגי שעורק, אין לזה משמעות".