יום טוב כלפון: "לא עמדתי לערוק ולא ניהלתי מו"מ עם הליכוד"

לאחר שהודח מהכנסת בעקבות חזרתו של מתן כהנא שהתפטר מתפקיד השר לשירותי דת, הח"כ מימינה מבהיר בשיחה עם חדשות 13 כי הוא לא עמד בפני עריקה מהקואליציה. "אמרו לי שרוצים את כהנא כדי לייצב את המצב בכנסת, אולי יום אחד נדע אם זאת הייתה הסיבה"

זמן צפייה: 04:40

לאחר שהודח מהכנסת בעקבות התפטרותו של מתן כהנא מתפקיד השר לשירותי דת, ח"כ יום טוב כלפון אמר הערב (שני) לחדשות 13 כי הוא לא עמד בפני עריקה מהקואליציה. "לא ניהלתי מו"מ עם הליכוד", אמר כלפון, "אמרו לי שרוצים את כהנא כדי לייצב את המצב בכנסת, אולי יום אחד נדע אם זאת הייתה הסיבה".

"אלה היו שמועות מרושעות", הוסיף כלפון שאמר גם כי הוא מקווה שהשמועות לא הובילו להחלטה להוציא אותו מהכנסת. "אני רוצה להאמין באנשים שאני עובד איתם המון שנים. אולי יום אחד נדע למה זה קרה. אני יודע גם שח"כ נורבגי שעורק, אין לזה משמעות".

כלפון מדגיש שהוא סיפר בכל פעם שנפגש עם אנשים בליכוד. "מעולם לא הסתרתי את זה", אומר הח"כ המודח והוסיף: "אני תמיד אמרתי שזו לא קואליציית החלומות שלי. תמיד שקלתי דברים מהותית. על סמך מדיניות וגם היום אני חוזר על זה - כל עוד הקואליציה פועלת לפי מדיניות של ההסכמים הקואליציוניים ולאיזון העדין בין ימין לשמאל, אז דרכי לא הייתה החוצה בניגוד למה שנאמר ויכול להיות שאני עוד אחזור".

באשר לשיחה עם בנט לפני הדחתו הוא אמר: "הוא איש שאני מאוד מעריך עד היום. נאמר לי שיש צורך להחזיר את השר כהנא כדי לייצב את הקואליציה ובעזרת השם אחזור".

על האפשרות שעלייתו להר הבית עלתה לו במקומו בכנסת: "אם הייתי עולה שוב, הייתי עולה. אני רוצה להאמין שזו לא הסיבה להדחה שלי. מעולם גם לא נאמר לי שזו הסיבה. אם אני צריך להיפרד מכיסא חבר הכנסת כדי לעלות להר הבית, הייתי עושה את זה שוב".