בכיר בקואליציה: גורמים בלשכתה של סילמן פנו אליי בבקשה לתאם פגישה עם שמוליק

לפי עדויות חדשות שסיפקו גורמים בקואליציה לגבי מעורבותו העמוקה של שמוליק סילמן בעבודת אשתו, לשכתה של הח"כית מימינה פנתה אל אחד מהם בבקשה להפגש עם בעלה, אלא שסמוך לכך נפתרה מחלוקת שנגעה לחוק שקידמה - והפגישה בין השניים בוטלה. "היה ברור שזה לא מקרי ושכנראה בכך אמורה הייתה לעסוק הפגישה"

זמן צפייה: 01:40

לאחר התחקיר שפורסם אמש אודות מעורבותו של שמוליק סילמן, בעלה של יו"ר הקואליציה לשעבר עידית סילמן, בעבודתה של אשתו, בכיר בקואליציה ששוחח הערב (שלישי) עם חדשות 13 חשף את עומק מעורבותו.

"פנו אליי מלשכתה של עידת וביקשו לתאם פגישה אישית עם שמוליק", סיפר הבכיר בקואליציה והוסיף: "סמוך למועד שבו הפגישה הייתה אמורה להתקיים, נפתרה מחלוקת שנגעה לחוק שקידמה עידית, והפגישה בוטלה". עוד אמר הבכיר כי "היה ברור שזה לא מקרי ושכנראה בכך אמורה הייתה לעסוק הפגישה".

ח''כ עידית סילמן ובעלה שמוליק
ח''כ עידית סילמן ובעלה שמוליק

גורם נוסף בקואליציה ששוחח עם חדשות 13 תיאר אירוע נוסף בו שמוליק היה מעורב בעבודת אשתו: "עידית פנתה אליי בבקשה מסוימת שנועדה לעבודה הפוליטית שלה. לא יכולתי לעזור לה, והסברתי לה את זה", תיאר הבכיר. "בתוך זמן ממש קצר פנה אליי שמוליק, באותו עניין, וממש ביקש שבכל זאת אעשה את זה. ניסיתי להסביר שזה לא אפשרי אבל הוא התעקש וממש ניסה להפעיל לחצים בעניין כדי שאסכים".

בתגובה לעדויות שנחשפו בחדשות 13, מסר שמוליק סילמן בתגובה: "יש גורמים שכועסים על עידית על כך שהיא נונתת דין וחשבון למי ששלח אותה לכנסת ולא מתיישרת עם השמאל, ומטילים רפש עם סיפורים מקושקשים".

שמוליק סילמן, בעלה של ח''כ עידית סילמן
שמוליק סילמן, בעלה של ח''כ עידית סילמן

כאמור, בתחקיר שפורסם אמש עלה כי שמוליק היה מעורב מאוד בענייניה ובהחלטותיה של אשתו עידית, על אף שטען שזה ממש לא כך, אלא שבשבועות האחרונים הגיעה לידי חדשות 13 שורה ארוכה של עדויות מאנשים שראו מקרוב תמונה אחרת.

"שמוליק מעורב בכול", אמר לחדשות 13 מקורב ללשכת סילמן, "הוא מכתיב לה לגמרי את הקו למרות שזה ידוע שדווקא באידיאולוגיה הם לא מסכימים. הוא מנסח לה הצעות חוק, מתקשר ללשכה, בודק מה הלו"ז למחר, מעיר הערות, דורש מהצוות שיכניס פגישות מסוימות, והיא בסוף נכנעת למה שהוא מכתיב. היא אומרת לא פעם על דברים קריטיים שצריך לשמוע קודם מה שמוליק חושב".

ח''כ עידית סילמן
ח''כ עידית סילמן | צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

בחודש יוני האחרון, קצת לפני שהושבעה הממשלה, סילמן התראיינה לחדשות 13 על הלחצים הכבדים שהופעלו עליה, ועל ההחלטה למרות הכל להיכנס לקואליציה. המצלמה, שרצה כל הזמן, תיעדה את שמוליק סילמן, שמתערב שוב ושוב ומחדד מסרים. בשלב מסוים בריאיון עלתה גם שיחת הטלפון של ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו אל שמוליק סילמן, אליו התקשר בימים שעוד נראה היה להניא את עידית מלהצטרף לקואליציה של בנט ולפיד.

בין היתר, כשנשאלה סילמן על הצעות שקיבל בעלה מהליכוד, קטע שמוליק את הריאיון, וביקש ממנה להבהיר כי לא קיבל שום הצעה מנתניהו ושוחח עימו רק "בנושאים אידיאולוגיים", זאת למרות שכשהוא נשאל, האם קיבל הצעה ממישהו מטעמו של נתניהו, הוא לא הכחיש את הדברים.