רגב "לא מכירה את טבלת הרמזור" - מסמך בכתב ידה מוכיח אחרת

סערת תחקיר "המקור": שרת התחבורה טענה כי היא "לא מכירה" את טבלת "הרמזור" לדירוג רשויות. בחדשות 13 פורסם מסמך בכתב ידה - שמפריך את הטענה. גורמים משפטיים: "אם ייקבע שהמסמכים אותנטיים – לא יהיה מנוס מחקירה"

זמן צפייה: 10:27

תחקיר "המקור" על שרת התחבורה מירי רגב ממשיך להכות גלים ולעורר סערה. הערב (ראשון) פורסם במהדורה המרכזית כי רגב טוענת שהיא אינה מכירה את טבלת "הרמזור" לדירוג רשויות. אלא שמסמך ובו טבלה עם הערות בכתב ידה של השרה מפריך את הטענה הזו. בסביבתה של רגב נטען כי המסמכים לא מוכרים, אך גורמים משפטיים אמרו כי אם ייקבע שהם אותנטיים – לא יהיה מנוס מחקירה.

במסמך "הרמזור" ניתן לראות בקשות של רשויות שונות, כגון של ראש העיר אשקלון תומר גלאם - שצבוע בירוק. כתב היד במסמך, כאמור, שייך לשרה רגב. בשורה העליונה ניתן לראות שכתוב ליד בקשה של רשות מסוימת: "שימו לב - לא לתאם בלי ששירוני תיתן היבטים". שירוני היא היועצת הפוליטית של השרה. כלומר, כל התיעדוף הזה הוא פוליטי. סמוך לבקשה של רשות שצבועה בצהוב - הדרגה השנייה בחשיבותה, נכתב "לתאם לו מנכ"ל" . כמו כן, ליד רשות שאינה צבועה כלל - בית שמש - נכתב: "לא לגעת כרגע". בית שמש שהייתה בראשות עליזה בלוך.

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-the-main-edition-clips-part-2405262040' autoplay='0' credit='' desc='' poster='' kid='1_t2c39kis' duration='94']

התיעדוף הזה, כמו שאמר ראש המטה לשעבר של רגב יונתן יהוסף בתחקיר, היה ה"תנ"ך" שלהם לגבי מי מקבל ומי לא. במקביל, פורסם לראשונה בחדשות 13 כי רגב פנתה ליועמ"שית בעצמה וביקשה לפתוח בחקירה בחשד ל"הוצאת חומרים מסווגים ואיסור פרסום". שב"כ דחה את בקשתה.

הטבלה עם כתב ידה של רגב
הטבלה עם כתב ידה של רגב

היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה צפויה להורות למשטרה לפתוח בבדיקת הפרטים שהתגלו בנוגע להתנהלות שרת התחבורה מירי רגב, ולשכתה. גורמים בכירים במערכת אכיפת החוק הבהירו בשיחה עם חדשות 13 כי "מהתחקיר עולה ריח חריף של ריקבון ושחיתות, ותמונה של חשד למעשים פליליים". ההערכה כעת היא שלאחר בדיקת הממצאים, היועמ"שית תורה על פתיחה של חקירה פלילית. קודם לכן, המשטרה כבר הודיעה כי החלה בבחינה ראשונית. "מכלול הנושאים נבחנים על ידי כלל הגורמים הרלוונטים", נמסר. בימים הקרובים תיערך במשטרה ישיבה, יחד עם גורמים בכירים בפרקליטות, במטרה לקבוע את הצעדים הבאים.

הקריטריון שיכול להוביל את היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה להחליט על מעבר מבדיקה לביצוע חקירה פלילית, הוא אותנטיות המסמכים. מכיוון שהעובדה שיש מינויים פוליטיים והעדפות שקשה לשים עליהם את האצבע הם דבר ברור, אך ברגע שהדבר קיים בעזרת מסמכים, כעבודה שיטתית – אפשר לפתוח בחקירה פלילית.

בלהב 433 ובמשטרה לא יכולים לבצע אף בדיקה בלי אישור היועמ"שית. ההערכה היא כי בהרב-מיארה יחד עם פרקליט המדינה וראש אח"מ ייפגשו ויחליטו על התחלת בדיקה. בדיקה משמעה כי כי היחידה הארצית לחקירות הונאה בלהב 433 תוכל לאסוף ממצאים, ולהבין האם עולים ממצאים פליליים. בכל מקרה, בשלב זה רגב לא תיחקר במשטרה