הריאיון והתזמון: המתקפה של היועצת הקרובה על בנט

טרם הספיק ראש הממשלה היוצא לצאת באופן רשמי מלשכת רה"מ, הוא סופג ביקורת נוקבת ממי שהייתה היועצת הכי קרובה אליו - שמרית מאיר. מאיר מתייחסת לעלייתה ונפילתה של ממשלת השינוי דרך עיניה, עד שלבסוף החליטה לעזוב את התפקיד לאחר שהבינה שהתוכנית למושב הכנסת היא להישען על שיתופי פעולה עם הרשימה המשותפת - אוסמה סעדי ואחמד טיבי

זמן צפייה: 03:18

טרם הספיק ראש הממשלה היוצא, נפתלי בנט, לצאת באופן רשמי מלשכת ראש הממשלה, כבר היום (חמישי), הוא סופג ביקורת נוקבת ממי שהייתה היועצת הכי קרובה אליו, עד שפרשה - שמרית מאיר. במהלך הריאיון, שיפורסם בסוף השבוע הקרוב ב"ידיעות אחרונות", ישנו עיסוק נרחב בעלייתה ונפילתה של ממשלת השינוי דרך עינייה של מאיר.

שמרית מאיר, מי שהייתה האדם הקרוב לראש הממשלה במהלכים האלה, ועל אף שהייתה היועצת המדינית של ראש הממשלה, תפקידה בלשכה היה רחב בהרבה, מתארת את תחילת עבודתם יחד, ברגע שבו בנט החליט להקים את ממשלת השינוי, ולהפר את ההבטחה היסודית שלו לגבי מנסור עבאס ויאיר לפיד. במהלך הראיון עמה, מאיר מדגישה שהוא עשה זאת אחרי שעשה כל מאמץ להקים ממשלת ימין.

עוד בראיון, מאיר טוענת כי "אתם טועים לגביו, הוא לא רצה באמביציה יוקדת להיות ראש ממשלה בכל מחיר, הוא רצה להיות שר ביטחון אצל ביבי". מאיר מתארת את הפגישה שלהם, שבה לדבריה, הוא מגיע חיוור כסיד ואומר לה "החלטתי ללכת על זה" (בכוונה לממשלת השינוי), ויחד - הם מתחילים לבנות את התכנית "פרויקט ראש הממשלה" בו מתוארת בהרחבה הדרך שלו לראשות הממשלה.

רה''מ נפתלי בנט והיועצת המדינית שמרית מאיר
רה''מ היוצא נפתלי בנט והיועצת המדינית לשעבר, שמרית מאיר

בדברים שמאיר אומרת, יש נפיצות גבוהה, משום שהיא טוענת שהיחסים בינה ובין בנט החמיצו כי המרכז לא נשמר על ידי בנט, ברגע שעידית סילמן פרשה מהקואליציה. לטענתה, "בחול המועד פסח הבנתי שהתכניות למושב (הכנסת) היא להישען על שיתופי פעולה עם הרשימה המשותפת, אוסמה סעדי ואחמד טיבי. הרי אין רוב לממשלה - בנט אמר לי. חשבתי שהוא מכסח במכסחת דשא, מתוך הסחרור הזה של ההיאחזות בשלטון, את הלגיטימיות של הממשלה הזאת".

בריאיון, היא מתארת כיצד היא אומרת לו "לך אל העם ואל תיסחט, לא על ידי הימין ולא על ידי השמאל. לך עכשיו, וכך, גם טקטית, תישאר ראש הממשלה בתקופת המעבר". לדבריה, בנט לא קיבל את ההצעה שלה ובדיעבד, זו הייתה טעות. אם בנט היה מקבל את הצעתה שלא להיסחט - השמאל ורע"מ היו אלה שפורשים מהקואליציה, ובנט היה נותר ראש ממשלת המעבר, והיה בעמדה טובה יותר כיום.

יחד עם זאת, מאיר פירגנה לראש הממשלה היוצא והיא אינה לוקחת קרדיט על דבר. היא זוקפת את כל ההישגים המדיניים בתקופת כהונתו - לו. כמו כן, היא מתארת תחושה של החמצה ופספוס, שהרבה מאוד מתומכי ממשלת השינוי מנסים להוציא על השליח, שהוא במקרה זה - שמרית מאיר.