אחרי הפסילה בוועדת הבחירות: שיקלי והליכוד ערערו לעליון

חבר הכנסת לשעבר, ששוריין במקום ה-14 במפלגתו של נתניהו, ערער על פסילתו מהתמודדות לכנסת, ומגד מרצ ערערה על אי-פסילתה של עידית סילמן. "הפרה את כללי המשחק, יש לאכוף את הוראת חוק היסוד ואת הסנקציה האישית הגלומה בו"

עמיחי שיקלי פורש דיון ועדת הכנסת כנסת
שיקלי בדיון בוועדת הכנסת | צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

חבר הכנסת לשעבר עמיחי שיקלי ומפלגת הליכוד הגישו היום (שישי) ערעור לבית המשפט העליון על פסילתו של שיקלי מהתמודדות לכנסת ה-25. מנגד, מפלגת מרצ ערערה לעליון על אי-פסילתה של חברת הכנסת לשעבר עידית סילמן.

כזכור, שלשום הכריעה ועדת הבחירות המרכזית על פסילת מועמדותו של שיקלי, בעקבות עתירה שהוגשה לוועדה בעניין זה מטעם התנועה לאיכות השלטון, אליה הצטרפה גם סיעת מרצ. עתירה דומה הוגשה גם נגד ח"כ עידית סילמן, אולם היא לא נפסלה.

Dst01957
חבר הכנסת עמיחי שיקלי בדיון שבסופו הוכרז כפורש | צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

שיקלי שוריין על ידי יו"ר הליכוד בנימין נתניהו במקום ה-14 ברשימת המפלגה, לאחר שהתפטר מהכנסת. בעתירה לפסילתו הוזכרו הוראות סעיף 6א' לחוק-יסוד: הכנסת, "האוסר על חבר הכנסת שפרש מסיעתו ולא התפטר מכהונתו סמוך לפרישתו, להיכלל בבחירות לכנסת שלאחריה, ברשימת מועמדים שהגישה מפלגה שהייתה מיוצגת על ידי סיעה של הכנסת היוצאת".

ח''כ עידית סילמן
עידית סילמן | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

את הערעור לגבי אי-פסילתה של סילמן, ששוריינה במקום ה-16 בליכוד, הגישה ח"כ גבי לסקי ממרצ, באמצעות באי כוחה של המפלגה, עורכי הדין אורי הברמן ומיכל רומנו ברטהולץ. עו"ד הברמן מסר: "סילמן הפרה את כללי המשחק, פרשה מסיעתה בהודעה בכתב, ובתמורה ולא התפטרה מהכנסת בסמוך לאחר מכן. יש לאכוף את הוראת חוק היסוד ואת הסנקציה האישית הגלומה בו".