שאשא ביטון לרה"מ: אל תברח מאחריות - לא אני עברתי על ההנחיות

יו"ר ועדת הקורונה תקפה את רה"מ, שאמר מוקדם יותר ש"מי שביטל החלטות בכנסת שלא יתלונן על זינוק בתחלואה", ואמרה: "מציעה לו להתעשת ולא להטיל רפש". ח"כ זוהר: "יש לשקול המשך דרכה בליכוד"

זמן צפייה: 01:52

יו"ר ועדת הקורונה ח"כ יפעת שאשא ביטון תקפה הערב (שני) את ראש הממשלה בנימין נתניהו, והצהירה: "מציעה לו להתעשת לא אני עברתי על ההנחיות". את הדברים אמרה בתגובה לאמירת נתניהו בישיבת הממשלה, לפיה "כל מי שדילל בהחלטות בכנסת או ביטל אותן, שלא יבוא אלינו בטענות איך התחלואה עולה".

שאשא ביטון תקפה: "כל פעולותיי היו שקופות ולאחר היוועצות. לא קראתי לציבור 'לכו לשתות בירה', לא השתתפתי באירועים המוניים ללא מסכה, לא הזמנתי להתארח בביתי בניגוד להנחיות ועובדי לשכתי לא הפרו בידוד.
אני מזכירה לראש הממשלה שהוא היה זה שמסמס את יישום מתווה הרמזור של פרופ' גמזו, עד שלא הייתה בו עוד תועלת".

עוד בחדשות 13:

נתניהו לממשלה: עלייה תלולה בחולים הקשים מאז ההחלטה על הסגר

התחזית הקודרת של גמזו: "מספר החולים הקשים יוכפל תוך שבועות"

בשל העומס בבתי החולים: גנץ הורה לצה"ל להיערך לפתיחת בי"ח שדה

ח''כ יפעת שאשא ביטון בוועדת הקורונה
ח''כ יפעת שאשא ביטון בוועדת הקורונה | צילום: ערוץ הכנסת

"אני מציעה לראש הממשלה להפסיק לחפש אשמות. זה הזמן להגדיל את כושר הספיקה של בתי החולים, לייצר מערך קטיעת הידבקויות יעיל, לגייס את הציבור למאבק על ידי הסברה נכונה לשמור על עצמו ועל קבוצות הסיכון. מומלץ גם לתת דוגמה אישית. טוב יעשה ראש הממשלה אם יתרכז בכך ולא בבריחה מאחריות והטלת בוץ ורפש".

בתגובה לדבריה, תקף ח"כ מיקי זוהר בחריפות בחשבון הטוויטר שלו: "מזה זמן רב יפעת שאשא ביטון אינה מתנהלת כחלק מסיעת הליכוד ואינה משרתת את מטרותיה. היא בוחרת לתקוף אותנו ואת רה"מ באופן אישי כאילו בחירתה לכנסת היתה מתרחשת ללא ההישג המדהים שלנו בבחירות האחרונות. כפיות טובה אינה מקובלת במחוזותינו ולכן אני סבור שיש לשקול את המשך דרכה בסיעת הליכוד".

ח''כ מיקי זוהר, ח''כ יפעת שאשא ביטון
ח''כ מיקי זוהר, ח''כ יפעת שאשא ביטון | צילום: חדשות 13

כאמור, מוקדם יותר הערב התייחס ראש הממשלה בישיבת הממשלה לזינוק בנתוני התחלואה, והצהיר כי מאז ההחלטה להטיל סגר נרשמה עלייה תלולה במספר החולים במצב קשה. "נכנס מחר את קבינט הקורונה ונבדוק אילו צעדים אנחנו צריכים לעשות", אמר.

עוד התייחס נתניהו לסוגיית יועצו שהפר את הנחיות הבידוד, ואמר: "כולם צריכים ללמוד את ההנחיות של משרד הבריאות, להקפיד עליהן ולאכוף אותן בצורה שוויונית. עכשיו פתאום כולם מתעוררים מול אדם אחד. כל מי שהפר בידוד צריך לשלם קנס, אבל אסור שתהיה אכיפה בררנית". את הדברים אמר בתגובה לדבריה של השרה אורית פרקש הכהן, שטענה כי מעשים כאלה פוגעים באמון הציבור.