שאשא-ביטון על איזנקוט: "יצטרך לקבל את הקווים המדיניים שלנו"

שרת החינוך התראיינה לראשונה מאז האיחוד של "תקווה חדשה" עם "כחול לבן", והתייחסה למגעים לצירופו של הרמטכ"ל לשעבר. היא חזרה ואמרה שמפלגתה לא תשב עם נתניהו אחרי הבחירות, והתייחסה גם למשבר במערכת החינוך: "מקווה שבשבוע הבא כבר נראה פריצת דרך ונוכל להתקדם לידי הסכם"

זמן צפייה: 08:41

שרת החינוך יפעת שאשא-ביטון התראיינה הערב (שישי) ב"אלמוג בשישי", לראשונה מאז האיחוד של מפלגתה "תקווה חדשה" עם "כחול לבן", והתייחסה למגעים לצירופו של הרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט לרשימה. "הוא איש רציני וראוי", אמרה שאשא-ביטון, "נשמח מאוד שהוא יצטרף לשירותנו אבל כרגע עוד אין תשובה בנושא הזה".

בהתייחס להבדלים המדיניים בין "תקווה חדשה" לאיזנקוט, שפועל להיפרדות מהפלסטינים, אמרה שאשא-ביטון: "מי שיצטרף אלינו יצטרך להתיישר עם התפיסות המדיניות שלנו והתוכנית שלנו שאנחנו מגבשים בימים אלה, ואני חושבת שככל שהוא יצטרף זה אומר שהוא יקבל את הקווים המדיניים שלנו".

על כך שחברי "תקווה חדשה" לא אהבו את העובדה ששר הביטחון בני גנץ נפגש עם אבו מאזן לאורך הקדנציה האחרונה אמרה שרת החינוך: "צריך לומר ששר הביטחון נפגש עם גורמים ברשות הפלסטינית, וגם עם אבו מאזן, על רקע תיאומים שצריך לעשות מבחינה ביטחונית. בכל השיחות שהיו לנו עם כחול לבן, אנחנו מסכימים על 90% מהדברים".

ריצה משותפת בבחירות 2022. גנץ וסער
גנץ וסער מכריזים על איחוד | צילום: תומר נויברג, פלאש 90

שאשא-ביטון התייחסה גם ליוקר המחיה ואמרה: "אנחנו נמצאים במציאות שיוקר המחיה בא לידי ביטוי בכל העולם. אני כן חושבת שמדינת ישראל יכולה לעשות יותר, אם זה הקלות במע"מ, בחשמל או בלחם. ככל שאנחנו נהיה שם אנחנו גם נפעל בנושא".

על השאלה האם מפלגתה תשב עם נתניהו לאחר הבחירות ענתה שאשא-ביטון: "אם היינו רוצים לשבת עם נתניהו היינו עושים את זה עכשיו ולא היינו מתגלגלים לבחירות. אנחנו כל הזמן מדברים על יציבות, ויודעים שבחירות זה דבר לא טוב לישראל, אבל החלופה של ממשלה בראשות נתניהו היא דבר עוד יותר רע לישראל, כך שאם לא עשינו את זה עכשיו אנחנו לא נעשה את זה גם בהמשך".

"אנחנו רוצים להיות מפלגת שלטון שתהווה אלטרנטיבה לממשלה קיצונית בראשות נתניהו ובן גביר", הוסיפה שאשא-ביטון, "הקמנו את הסיעה המאוחדת הזאת כדי לייצר מענה ואלטרנטיבה לכל אותו ציבור שנמצא מנתניהו ועד קצת שמאל מהמרכז, זה קהלים רחבים שרוצים יציבות ואלטרנטיבה לקצוות".

שאשא-ביטון התייחסה גם למשבר במערכת החינוך ואמרה: "יש דיונים אינטנסיביים מאוד מדי יום כדי שתהיה התקדמות. גם שר האוצר מבין שאנחנו חייבים להגיע להסכם בימים הקרובים, אך לצערי אנחנו עדיין לא בקצב ההתקדמות שאני הייתי רוצה שנהיה. אני מאוד מקווה שבשבוע הבא כבר נראה פריצת דרך ונוכל להתקדם לידי הסכם".