משבר חוזר בקואליציה: הח"כ מרע"ם חזר בו מהסיכום עם שקד

יו"ר ועדת הפנים וליד טאהא הגיע לסיכומים עם שרת הפנים על מתווה לחוק החשמל. כעת הוא מבקש לבצע שינויים. לאחר שיח ארוך ודיון סוער בוועדה הוחלט לדחות את ההצבעה כדי להגיע להסכמות

איילת שקד, ווליד טאהא
איילת שקד, ווליד טאהא | צילום: חדשות 13

משבר חדש-ישן: יו"ר ועדת הפנים של הכנסת, ח"כ וליד טאהא מרע"ם, ביצע שינויים בחוק החשמל שנידון בוועדה בראשותו. חוק החשמל היווה מכשול במהלך הדיונים על תקציב המדינה, אך הנושא נפתר לאחר סיכומים שהגיע טאהא עם שרת הפנים איילת שקד. לאחר דין ודברים הוחלט לדחות את ההצבעה כדי להגיע להסכמות.

לפי הנוסח החדש שמקדם טאהא בוועדה, יוגדל מספר הבתים שנבנו ללא תוכניות אפשר יהיה לחבר לחשמל על אף שהוגדרה כמות הבתים במסגרת הסיכומים בין הח"כ מרע"ם לשרת הפנים.

גורמים ברע"ם אמרו כי התפנית מאיימת לדבריהם על שלמות הקואליציה. יש להזכיר כי החוק עבר בקריאה טרומית לפני כשלושה שבועות והובא להמשך דיון בוועדת הפנים, שכאמור טאהא עומד בראשה. טאהא דרש להשלים את החקיקה בקריאה שנייה ושלישית, אבל הבין בסוף שלוח הזמנים לא מאפשר זאת והסכים לדחייה בכפוף להבטחה שזה יקרה מיד לאחר התקציב.

שקד מצידה טענה שהסיכום היה על נוסח מסוים ודורשת שלא יעשו שום שינויים בוועדה. כאמור, הוחלט לדחות את ההצבעה כדי לנסות להגיע להסכמות.