לחץ לפרוש: חשש בימין מהמשך הריצה של שקד והנדל בנפרד

שרת הפנים צפויה לחתום עם מפלגת הבית היהודי, בעוד ששר התקשורת ימשיך לרוץ במפלגה משלו, ובגוש נתניהו חוששים מאובדן קולות במקרה ששניהם לא יעברו את אחוז החסימה. ח"כ אורבך: "שקד צריכה לעזוב היום את הממשלה"

זמן צפייה: 01:24

בגוש הימין חוששים הבוקר (שני) מהמשך ריצתם של שרת הפנים איילת שקד ושר התקשורת יועז הנדל בשתי רשימות נפרדות. לפי שעה נראה כי שקד תחתום על הסכם עם מפלגת הבית היהודי, ואילו הנדל ימשיך בראש מפלגה שלו, ובאגף הימני של המפה הפוליטית חוששים מאובדן קולות במידה ששתי המפלגות לא יעברו את אחוז החסימה.

ביום חמישי השבוע מגיע המועד האחרון להגשת הרשימות לכנסת, אך שניהם צפויים להגיש רשימה בכל מקרה, גם אם בהמשך יחליטו לפרוש. ח"כ ניר אורבך התראיין הבוקר בתוכנית "העולם הבוקר" ברשת 13, ואמר: "איילת צריכה לעשות עוד משהו שבעיני הוא סמלי, אם היא באמת הולכת אול-אין לכיוון הימין ולכיוון הציונות הדתית היא צריכה לעזוב היום את הממשלה. אמרתי לה את זה כבר לפני חודש וחצי, אי אפשר לשחק גם וגם".

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-the-main-edition-clips-part-1109222025' autoplay='0' credit='' desc='סמוטריץ′ במהדורה המרכזית: "אסור לשקד לקחת סיכון ולזרוק קולות לפח"' poster='' kid='1_8cyfc2fy' duration='']

יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' התראיין אמש במהדורה המרכזית ואמר: "אני שמח על האמירה של שקד, שבה לראשונה היא מבינה שהממשלה הזו הייתה טעות. אני חושב שאם כנים דבריה, אסור לה לקחת את הסיכון ולזרוק קולות לפח. אין לה שום סיכוי לעבור את אחוז החסימה".

"אנחנו לא מרגישים מאויימים", הוסיף סמוטריץ', "ואני מקווה שבתוצאות האמת נגדל עוד יותר. אנחנו מתחזקים והמצביעים שלנו יציבים – אבל אני מוטרד מדבר אחד, אני רוצה שלמחרת הבחירות תקום כאן ממשלה יהודית, ציונית ולאומית שטובה לישראל – ומה שמסכן את זה, זה זריקת קולות לפח".

שקד הגיבה לריאיון, ובציוץ שפרסמה בחשבון הטוויטר שלה היא כתבה: "בצלאל, תרגיע. יש לנו משימה להקים ממשלה יציבה ימנית ואחראית. לילה טוב בינתיים".

דוד אמסלם, בנימין נתניהו, הליכוד
.אמסלם ונתניהו | צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

בתוך כך, ראש האופוזיציה בנימין נתניהו צפוי להיפגש היום עם ח"כ דוד אמסלם לראשונה מזה זמן רב. הנתק הארוך בין השניים התחיל עוד לפני הריאיון של אמסלם בתוכנית "לפני החדשות", אז פרס את משנתו ביחס למערכת המשפט, ויהיה מעניין לראות אם השניים יחזרו לשתף פעולה בקמפיין.

גלאון, לפיד ומיכאלי
גלאון, לפיד ומיכאלי | צילום: עמוס בן גרשום / לע''מ, אבשלום ששוני, פלאש 90, אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

בצד השמאלי של המפה הפוליטית, נראה כי אבדו הסיכויים לאיחוד בין העבודה לבין מרצ, לאחר שאתמול פורסם בחדשות 13 כי ראש הממשלה יאיר לפיד הציע למרב מיכאלי ולזהבה גלאון לשריין ב"יש עתיד" נציג מכל מפלגה, ובנוסף חלוקת תפקידים לפי מפתח של מפלגה עם 10 מנדטים גם אם הרשימה המאוחדת תקבל פחות מכך. מיכאלי השיבה בשלילה להצעה, ואמרה כי מדובר בהחלטה עקרונים על פי נתונים ומספרים.