ההסכם נחתם: איילת שקד תרוץ עם הבית היהודי

שרת הפנים חתמה על הסכם ריצה משותפת עם המפלגה אותה עזבה לפני שלוש שנים כשהקימה עם בנט את הימין החדש. הרשימה תרוץ עם האות ב', שקד תקבל גם את מקומות 3, 5 ו-6. "נפעל יחד להקמה של ממשלה רחבה ימנית ויציבה"

זמן צפייה: 01:08

ההסכם נחתם: שרת הפנים איילת שקד חתמה הבוקר (שלישי) על הסכם ריצה משותפת עם מפלגת הבית היהודי. ההסכם יובא לאישור מרכז הבית היהודי, ובמסגרת ההסכם הרשימה תרוץ תחת השם הבית היהודי עם האות ב', האות ההיסטורית של המפד"ל.

שקד תוצב בראש הרשימה, ובמקום השני יוצב ראש עיריית גבעת שמואל ויו"ר הבית היהודי, יוסי ברודני. במקום השלישי יוצב נציג של ימינה, במקום הרביעי נציג הבית היהודי, ובמקומות ה-5 וה-6 נציגים של ימינה. את השביעייה הראשונה של הרשימה המאוחדת ייסגור נציג נוסף של הבית היהודי.

שקד מסרה הבוקר: "אני שמחה שהצלחנו לבנות מחדש בית לציונות הדתית ולימין האחראי בישראל. נפעל יחד להקמה של ממשלה רחבה ימנית ויציבה".

יוסי ברודני מסר: "אני מברך את שרת הפנים איילת שקד על הדחיפה לשותפות הזו. ההסכם שנחתם הוא יציאה לדרך חדשה עבור הציבור הדתי לאומי והימין בישראל".

יוסי ברודני
יו''ר הבית היהודי יוסי ברודני | צילום: מוקי שוורץ

כזכור, עם פרישתו של ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט מהחיים הפוליטיים קיבלה לידיה איילת שקד את המושכות למפלגת ימינה, ואז התאחדה עם יועז הנדל לרשימה אחת שנקראה "הרוח הציונית". הסקרים הלא מחמיאים, שלא העבירו את שקד והנדל את אחוז החסימה, והמחלוקת סביב ישיבה עם נתניהו - גרמו לפרידה של השניים.

לאחר ההודעה על ניתוק הכוחות עם הנדל, כתבה שקד בעמוד הפייסבוק שלה: "היום אני חוזרת הביתה למקום שבו הלב שלי נמצא בו. נכון, עשיתי טעויות. אין בן אנוש שחף מטעויות. כשליחת ציבור קיבלתי החלטות שחלקן התבררו כמוטעות. אבל תמיד, פעלתי כשטובת מדינת ישראל בלבד לנגד עיני. כעת צריך ללמוד לתקן ולהסתער קדימה".

"שיח הכן ביבי לא ביבי, הורס את ישראל", הוסיפה שקד, "החרמות של צד אחד הורסות את ישראל. לא הייתי מוכנה בעבר ואיני מוכנה גם כעת לקחת חלק במשחק החרמות הזה על הגב של אזרחי ישראל. אם החרמות יימשכו אני לא אתן בשום אופן לגרור את המדינה לבחירות נוספות. זו הייתה עמדתי תמיד".

"אחרי הבחירות האלו אעשה הכל כדי שתקום ממשלה יציבה ורחבה, אבל אם החרמות יימשכו אדאג שתקום ממשלת ימין - בדרכי", סיכמה, "באחריות, תוך שמירה על מוסדות המדינה ומתוך השקפת עולם מגובשת ונאמנות לדרך. יש לנו רק מדינה אחת".

חילוקי דעות על אחרי הבחירות. איילת שקד ויועז הנדל
שקד והנדל

יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' התראיין שלשום במהדורה המרכזית ואמר: "אני שמח על האמירה של שקד, שבה לראשונה היא מבינה שהממשלה הזו הייתה טעות. אני חושב שאם כנים דבריה, אסור לה לקחת את הסיכון ולזרוק קולות לפח. אין לה שום סיכוי לעבור את אחוז החסימה".

"אנחנו לא מרגישים מאויימים", הוסיף סמוטריץ', "ואני מקווה שבתוצאות האמת נגדל עוד יותר. אנחנו מתחזקים והמצביעים שלנו יציבים – אבל אני מוטרד מדבר אחד, אני רוצה שלמחרת הבחירות תקום כאן ממשלה יהודית, ציונית ולאומית שטובה לישראל – ומה שמסכן את זה, זה זריקת קולות לפח".

שקד הגיבה לריאיון, ובציוץ שפרסמה בחשבון הטוויטר שלה היא כתבה: "בצלאל, תרגיע. יש לנו משימה להקים ממשלה יציבה ימנית ואחראית. לילה טוב בינתיים".