הנדל לשקד: "מיקום אנשי הבית היהודי - עילה לפיצול"

שבוע לפני סגירת הרשימות, מנהיגי "הרוח הציונית" שמו מאחוריהם את העימות שנרשם ביניהם סביב השיח על השיבוצים לרשימה בבחירות הקרובות לכנסת. שקד, שעדיין מתלבטת בשלב הזה, החליטה בינתיים שהיא לא נפרדת מהנדל - ולא קיבלה את התכתיבים של הבית היהודי ויוסי ברודני

זמן צפייה: 01:14

שבוע לפני סגירת הרשימות, יו"ר מפלגת "הרוח הציונית", איילת שקד, ומספר 2 ברשימתה, יועז הנדל, שמו מאחוריהם, לפחות לבינתיים, את העימות שנרשם ביניהם סביב השיח על השיבוצים לרשימתם "הרוח הציונית" בבחירות הקרובות לכנסת. השניים נפגשו היום (חמישי) למשך שעות ארוכות, ובסופו של דבר - החליטו שהם רצים יחד.

שקד מנהלת משא ומתן עם הבית היהודי ועם יוסי ברודני (ראש הרשימה), שהגיע עם רשימה של דרישות משמעותיות, לפיהן הוא מעוניין ששקד תשבץ אותו ואת אנשיו בקידמת הרשימה. יועז הנדל מתנגד לזה, לא רק בגלל שזה ידחוק אותו ואת אנשיו אחורה, אלא גם בגלל שמבבחינתו, צירופם של את אנשי הבית היהודי למפלגה, משמעות הדבר היא לחזק את האפשרות שאם המפלגה תעבור את אחוז החסימה, היא תשלים ליו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו ל-61.

יוסי ברודני
ראש רשימת הבית היהודי יוסי ברודני. סלע המחלוקת בין שקד להנדל | צילום: מוקי שוורץ

בהמשך השיחה, הנדל הבהיר לשקד שהוא לא יתפשר בנושא ואף הציב בפניה מעין אולטימטום: "אם את רוצה להציב את אנשי הבית היהודי במקומות שהם דורשים - אנחנו ניאלץ להתפצל". איילת שקד, שעדיין מתלבטת בשלב הזה, החליטה שהיא לא נפרדת מיועז הנדל ולא קיבלה את התכתיבים של הבית היהודי. עם זאת, בשבוע הבא, המשא ומתן בין שקד וברודני צפוי להתחדש - כך שהסוגייה טרם נפתרה באופן סופי.

איילת שקד בהצהרת משותפת עם יועז הנדל
הסוגיה טרם נפתרה באופן סופי. שקד והנדל | צילום: אריאל זנדברג

בהקשר זה, יצוין כי בשבוע שעבר, פרסמנו במהדורה המרכזית על עימות חריף שנרשם בין שקד והנדל, סביב השיח על השיבוצים לרשימתם בבחירות הקרובות לכנסת. שקד רצתה לשבץ את נציג הבית היהודי, יוסי ברודני, במקום השלישי, על מנת למשוך מצביעים מקרב הציונות הדתית.

שותפה של שקד, יועז הנדל, התנגד למהלך שכזה שכן הוא ידחוק אחורה את נציג הציונות הדתית שכבר כעת משובץ במקום זה, אמיתי פורת, מזכ"ל תנועת הקיבוץ הדתי, וכן את ח"כ צבי האוזר. מי שדווקא עודדו את המהלך הם גורמים במפלגת הליכוד, שסבורים שאם תעבור מפלדתה של שקד את אחוז החסימה, ברודני עשוי לתמוך בחבירה לנתניהו, מה שיגדיל את הסיכוי של יו"ר האופוזיציה להרכיב קואליציה של 61.

עוד נודע כי שקד אף פנתה אל שותפה לשעבר, נפתלי בנט, על מנת שישמיע תמיכה פומבית בה ובמפלגתה. מי שעוד פנה לבנט הם מתן כהנא, חבר "המחנה הממלכתי", וכן אביר קארה, שהכריז על ריצה במפלגה משלו, "חופש כלכלי". עד כה בנט לא נעתר לאף אחד מהפונים אליו, ולא ידוע אם אכן יצהיר על תמיכה בפומבי במי מהם.