שקד נגד הצעת סער: "היועמ"ש לא צריך להכריע מי יהיה רה"מ"

לאחר שפרסם אמש שר המשפטים את תזכיר החוק שנועד למנוע מחבר כנסת שנאשם בפלילים לקבל את מלאכת הרכבת הממשלה, שרת הפנים הביעה את התנגדותה ואמרה: "סיכמנו לא לעסוק בזה עד העברת התקציב"

זמן צפייה: 01:25

שרת הפנים, איילת שקד, אמרה היום (רביעי) בוועידת ה-MUNI EXPO של מרכז השלטון המקומי כי היא מתנגדת להצעת החוק של סער, שנועדה למנוע מחבר כנסת שנאשם בפלילים לקבל את מלאכת הרכבת הממשלה מנשיא המדינה, והוסיפה כי "אני לא חושבת שהיועץ המשפטי לממשלה צריך להכריע מי עומד בראשות הממשלה". כמו כן, אמרה כי "סיכמנו שלא לעסוק בזה עד העברת התקציב".

כאמור, על פי הצעתו של שר המשפטים, החוק יחול מהכנסת ה-25, כאשר חבר כנסת שיש נגדו כתב אישום בעבירה שעונשה יותר משלוש שנות מאסר, ויש עמה קלון - לא יוכל להרכיב ממשלה, לא יכלל בהצעה להבעת אמון בממשלה חדשה ולא יושבע כראש ממשלה חליפי.

 

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

דו"ח המשרד להגנת הסביבה קבע: בז"ן המפעל המזהם בישראל

רצח שני תוך 24 שעות באום אל-פחם: בן 21 נורה למוות

מהפכה אחרי הסערה: פייסבוק צפויה לשנות את שמה

גדעון סער
גדעון סער

בהודעה אמש מטעמו של השר סער נכתב כי "חובתנו לקבוע הסדרים משטריים טובים יותר לעתיד, המבצרים את ערכיה של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית. עלינו מוטלת החובה למנוע הישנות המצב אותו חוותה מדינת ישראל עד לא מכבר".

כזכור, בריאיון שהעניק שר המשפטים סער לפני שבועיים לחדשות 13 כי הוא התייחס לטענה כי מדובר בחוק שנועד להגן על הממשלה מפני יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו, וענה: "אם לראשי ערים ולשרים אסור לכהן עם כתב אישום אז מה פה פרסונלי?".