נתניהו ממשיך לדרוש את האבטחה למשפחתו: "אל תפקירו אותם"

לקראת דיון ועדת השרים, יו"ר האופוזיציה הודיע כי יגיש תלונה במשטרה נגד כותבי הפוסט השנוי במחלוקת של קבוצת "קריים מיניסטר", וביקש שוב שהאבטחה על משפחתו לא תבוטל. "מי ייקח אחריות אם יקרה להם משהו?"

 משפחת נתניהו
משפחת נתניהו | צילום: עמוד הפייסבוק הרשמי של בנימין נתניהו

לקראת דיון ועדת השרים על המשך אבטחת משפחתו, יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו דרש היום (שישי) שלא תוסר האבטחה מאשתו וילדיו. "בשנים האחרונות מגיעים איומים בלתי פוסקים לפגוע בי, ברעייתי ובבניי, ואפילו לרצוח אותם - כולל בחצי שנה האחרונה - כולל רק אתמול", כתב ראש הממשלה לשעבר בהודעתו. חשוב לזכור שגנדי נרצח יומיים בלבד אחרי שהסירו ממנו את האבטחה".

עוד כתב נתניהו כי "לאחרונה הגיע ללשכתי מכתב איום מפורש נוסף: 'יאיר המנוול, אנחנו ארבעה ישראלים בחו"ל, נגיע ארצה בקרוב כדי להרוג אותך ואת אביך הזבל וגם את אמך. מות תמות בקרוב. חכה לנו. נגיע בקרוב מאוד'. וזה בהמשך לחיים שדמי, פעיל שמאל קיצוני, שאיים במפורש לפגוע בבני יאיר ברגע שתוסר האבטחה". "הכתובת על הקיר. מדובר בחיי אדם. מה עוד צריך לקרות? מי ייקח את האחריות אם חס וחלילה יקרה להם משהו?".

"בגלל התדירות והחומרה של האיומים המחרידים הללו, קבעה ועדת השרים לענייני אבטחה שאשתי וילדיי יקבלו אבטחה במשך שנה לאחר תום כהונתי, עם אפשרות להארכה נוספת בהתאם למצב האיומים", המשיך נתניהו. "אבל ועדת השרים של הממשלה הנוכחית החליטה באופן שרירותי, במנותק מהמציאות, לקצר את התקופה בחצי שנה. אני קורא לוועדה, תרדו מהשיקולים הפוליטיים והאישיים ותעשו את הדבר הנכון - אל תפקירו את בטחונם של אשתי וילדיי".

עוד כתב יו"ר האופוזיציה כי יגיש תלונה במשטרה נגד כותבי הפוסט של קבוצת "קריים מיניסטר", שהוא רואה בו "איום מפורש". לדבריו, "יש פה איום ברור לפגוע בהם, כולל ציון של התאריך המפורש שבו תוסר האבטחה ותהיה הזדמנות לפגוע בהם".

בתוך כך, פורסם הבוקר ב"ידיעות אחרונות" ריאיון עם נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ, שבו טען כי נתניהו הוא כפוי טובה משום שבירך את הנשיא הנוכחי ג'ו ביידן, ואף קילל אותו. מטעמו של יו"ר האופוזיציה נמסר: "נתניהו מעריך מאוד את התרומה הגדולה של הנשיא טראמפ למדינת ישראל ולביטחונה. הוא גם מעריך מאוד את החשיבות של הברית האיתנה בין ישראל לארה״ב ועל כן היה חשוב לו לברך את נשיא ארצות הברית הנכנס".