בעקבות פוסטים מסיתים: דרישה לפטר את ראש הלשכה של שרה נתניהו

פרסום ראשון: האחראי על המשמעת בנציבות שירות המדינה שלח מכתב למנכ"ל משרד ראש הממשלה, ובו דרישה להשעות בדחיפות את ציפורה נבון, שכתבה בעמוד הפייסבוק שלה פוסטים מסיתים נגד אנשי אופוזיציה, עיתונאים וכלי תקשורת

שרה נתניהו
שרה נתניהו | צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

פרסום ראשון: האחראי על המשמעת בנציבות שירות המדינה, גיא דוד, שלח היום (ראשון) מכתב למנכ"ל משרד ראש הממשלה, יוסי שלי, ובו דרישה להשעות בדחיפות את ציפורה נבון, המכהנת כראש הלשכה של רעיית רה"מ, שרה נתניהו.

המכתב נשלח בעקבות פרסומים בתקשורת בדבר פוסטים שפרסמה נבון בחשבון הפייסבוק שלה מאז פרצה מלחמת חרבות ברזל, שהסיתו נגד גורמים שונים, בהם גופי מחאה, ערוצי תקשורת, עיתונאים, פרקליטות המדינה, אנשי שמאל, חברי אופוזיציה ועוד.

נבון כינתה את הגורמים השונים בכינויים כגון: "בוגדים", "יהודונים בוגדים", "חלאות", "גיס חמישי" ועוד. כמו כן טענה נבון שצריך לתבוע אותם ואף "להפנות אליהם את האצבע כדי להאשימם במתקפה של חמאס על ישראל. את מרבית הפוסטים כתבה בעצמה ובמקרים נוספים היא שיתפה פוסטים של אחרים, תוך הוספת דברי הסתה משלה.

שרה נתניהו
שרה נתניהו | צילום: רויטרס

"התבטאויות אלה הינן חמורות ופוגעניות", כתב דוד במכתב, "הן אינן הולמות עובדת מדינה, במיוחד כאשר מדובר בעובדת משרד רה"מ. יש להן חומרה יתרה כשהם באים בתקופת מלחמה".