פיצול תפקיד היועמ"ש: סער החליט לעכב את התוכנית

לאחר שהתעקש במשא ומתתן הקואליציוני, החליט שר המשפטים לעכב את התהליך, בעיקר בשל עיכוב טכני - ועדת האיתור תוקם בקרוב והשר לא יספיק לעשות את השינוי לפני שייבחר יועמ"ש חדש

זמן צפייה: 01:19

בהמלך המשא ומתן הקואליציוני, מפלגת תקווה חדשה, ושר המשפטים גדעון סער בראשה, הציבה במקום גבוה בסדר העדיפויות שלה תוכנית לפצל את תפקיד היועץ המשפטי לממשלה (היועמ"ש) כך שיתווסף לו תפקיד של תובע כללי - אך לחדשות 13 נודע הערב (שלישי) כי התוכנית מתעכבת.

הנימוק לעיכוב הוא בעיקר טכני, בפברואר 2022 אמור להיכנס לתפקידו היועמ"ש הבא ובחודש-חודשיים הקרובים תוקם ועדת איתור. סער ככל הנראה לא יספיק לפצל את התפקיד לפני ועדת האיתור ואז ייתכן שהדבר יוכל לקרות רק לאחר שיהיה יועמ"ש חדש, מה שיקשה על העניין.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

טרגדיה בדרום: הילד בן ה-6 שנשכח ברכב ומת הוא מאיר ישראל עשוש

לראשונה בתולדות המשטרה: אישה תכהן בדרגת ניצב בתפקיד מבצעי

"דו קיום עם כל העמים" – שגרירה הראשון של בחריין הגיע לישראל

בנוסף, יש לציין כי נראה שהמוטיבציות בעניין הזה ירדו בקרבת סער. בין היתר בשל התנגדות של היועמ"ש הנוכחי, אביחי מנדלבליט. כמו כן, אפילו פוליטיקאים הסבירו כי פעמים רבות היועמ"ש "מרכך" את ההמלצות בחקירות נגד אישי ציבור, והם אינם רואים סיבה להוריד ממנו את האחריות הזו ולהעבירה לפרקליט המדינה שלא בא במגע איתם וידו תהיה קלה על ההדק, בנוגע להגשת כתבי אישום.